Combinatie-team neemt voorschot op de titel

Het combinatie-team ,bestaande uit de beste spelers van Almelo en Borne speelde zijn thuiswedstrijd ditmaal in Almelo. In het knusse ijsbaan gebouw dat door stormwinden en schier horizontaal neerkomende slagregens geteisterd werd, speelde men tegen de reserves van MTB Hoogeveen.

Frank Eektimmerman boekt een snelle overwinning met een twee om drie doorbraak. Leo Springer speelde ,uiteraard met de nodige medewerking van zijn tegenstander, een schitterende partij vol met mogelijke combinaties en wendingen. Door de kromme opbouw van zijn tegenstander had Leo al snel een groot overwicht en besliste het pleit met een fraaie combinatie. Michiel Hagreis en Henk de Lange speelden keurige en gelijkwaardige remises. Henk leek op het moment dat hij de partij remise gaf een overwicht te hebben, maar na afloop gaf de computer aan dat daarvan geen sprake was. Gertjan Kolsté bracht een gewonnen stelling op het bord maar liet zich verrassen door een remise brengende doorbraak-combinatie van zijn tegenstander.

Met zijn frivole spel bracht Anton Jurg zichzelf in grote problemen, hij kwam een schijf achter en stond verloren maar wist zichzelf toch nog naar een puntendeling te goochelen. Matthijs van Hofwegen stond beter maar moest in een puntendeling berusten. Hetzelfde gold voor Nico Rosink, maar die liet al op de negende zet de kans om met een grote afwikkeling een schijf voor te komen aan zich voorbij gaan, hij zag deze slagwisseling wel  maar niet de juiste consequenties .Jan Bosch speelde keurig en geruisloos remise. Johan Essink nam een winnende combinatie maar had door anders te slaan de partij onmiddellijk met drie schijven voorsprong kunnen beslissen. Nu moest hij er nog een tijdje voor werken. In totaal werd er met 13-7 gewonnen.Twee ronden voor het einde is het combinatie-team in theorie nog geen kampioen ,maar door een karrevracht aan bordpunten is het team in feite niet meer te achterhalen.