Niels Meijer fraai remise tegen Yuen Wong

Niels Meijer fraai remise tegen Yuen Wong. In de eerste groep voor de onderlinge competitie stond er een belangrijke en later bleek ook een erg spannende en verrassende wedstrijd op het programma.

Koploper en regerend kampioen Yuen Wong moest het opnemen tegen Niels Meijer, die tot nu toe nog maar een wedstrijd had verloren en derde staat op de lijst. Ze speelden in het begin beiden snel. Wat gebeurde komt zelden voor, Yuen bood, na lang nadenken remise aan. Na enig nadenken van Niels zijn kant accepteerde hij dit niet en speelde door. Wat bleek, Yuen maakt een voor hem zeldzame blunder, waardoor Niels een schijf voor komt. Niels had daarna wel overwicht, maar kon dit niet verzilveren. Remise was het gevolg. Niels vroeg Yuen achteraf: “heb je geluk gehad?”, waarop Yuen hierop bevestigend droog antwoorde: “Jij ook…..”. Verder behaalde Peter van Esch een knappe remise tegen Walther Broekate en ging Jos Moorman na een lang gevecht onderuit tegen Jan Bosch.

In de tweede groep was de opkomst zo als altijd goed. De koplopers wonnen allen hun partij. Doordat Ayla Nur een dubbele competitie speelt en derhalve dubbele punten vergaart, gaat zij na het afgelopen weekend alleen op kop. Ze won van Richard Vollenbroek, die volledig vastgezet was met een dreiging naar dam. Gerard Santen en Marinus Bosman wonnen hun partijen met een uitgevoerde damslag, respectievelijk van Bennie Vetketel en Albert Veldman. Hierdoor blijven Marinus en Gerard de koploopster goed volgen. Bart Venneker won knap van sub-topper Hans Lucassen. In een eenvoudige twee om een ruil kwam Hans een steen achter, waardoor hij uiteindelijk de winst aan Bart moest laten. Bertus Noppers had zijn partij kunnen en moeten winnen, hij plaatste zijn dam echter op het verkeerde veld, waardoor hij moest berusten in een remise.

Uitslagen:

Landelijke competitie:

Borne/Almelo comb. - MTB Hoogeveen 2 13 - 7

Groep 1:

Niels Meijer - Yuen Wong 1 – 1

Jan Bosch - Jos Moorman 2 – 0

Peter van Esch - Walther Broekate 1 – 1

Groep 2:

Gerard Santen - Bennie Vetketel 2 – 0

Loes Grooters - Henk Jansen 1 – 1

Richard Vollenbroek - Ayla Nur 0 – 4 (Ayla speelt dubbel)

Marinus Bosman - Albert Veldman 2 – 0