Combinatie-team met glans naar het kampioenschap

Het combinatie-team ABC,spelend in de landelijke tweede klasse en samengesteld uit de beste spelers van Almelo en BDV Borne moest onder winterse omstandigheden afreizen naar Harderwijk waar gespeeld werd tegen de reserves van Harderwijk.

Anton Jurg dunde de lange vleugel van zijn tegenstander vakkundig uit en behaalde schijf- en kort daarna ook de partij-winst. Een lelijke tegenvaller was de uitglijder van Nico Rosink.

Hij combineerde richting de damlijn, direct dam halen en af laten nemen was gelijkwaardig maar Nico wachtte even met dam halen waardoor deze opgesloten werd , maar dat leidde tot veel complicaties en rekenwerk en Nico kwam in tijdnood. Geschrokken door de stand van de klok schoot Nico een enorme bok en kon direct opgeven. Leo Springer deed een verkeerde tempo-zet en kreeg een onafwendbare dreiging tegen hetgeen leidde tot schijf-en partij verlies, en het combinatie-team keek plots tegen een 4-2 achterstand aan. Invaller Gerald Krol speelde een foutloze partij en behaalde een verdienstelijke remise. Henk de Lange kreeg een onafwendbaar offer van Dussaut tegen maar door de ontstane tempo-zet had Henk een goede tegen-combinatie en dat was goed voor een snelle puntendeling.

Michiel Hagreis kreeg van uit het niets een winnende dam-combinatie in de schoot geworpen, Jan Bosch had zijn handen vol aan een talentvolle jeugd speler maar wist een puntendeling uit het vuur te spelen. In de resterende partijen kwam de punten- machine van ABC pas goed op gang. Gertjan Kolsté zadelde zijn tegenstander met zoveel rekenwerk op dat deze wel onder de druk moest bezwijken. Gertjan boekte schijf-winst en uiteindelijk ook partij-winst. Johan Essink moest lang aandringen maar in een overmachts-eindspel trok hij uiteindelijk de winst naar zich toe. In een lange en slopende partij met wisselende kansen drong Roelof Jan de Haan nog lang aan, maar een puntendeling was niet meer te vermijden. En daarmee behaalde het combinatie-team het kampioenschap met glans ,want alle wedstrijden werden gewonnen!