Slimme actie Nico Rosink

Voor de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging werden er weer een groot aantal partijen gespeeld.
In de eerste groep van de onderlinge hielden Michiel Hagreis en Jos Moorman elkaar perfect in evenwicht, een puntendeling was dan ook het logische gevolg. Bijzonder interessant was de partij Hans van der Zon -Nico Rosink. Nico had het lef om een damcombinatie open te zetten omdat hij de stand diep had doorgerekend. Deze tactiek had succes, Nico kon de dam afnemen, en Hans had daarna zelfs een schijf meer , maar Nico had zoveel compensatie dat Hans heel nauwkeurig had moeten spelen om zelfs nog maar een puntendeling uit het vuur te kunnen slepen. Hans raakte het spoor bijster en verloor het eindspel. Henk de Lange had een goede stand tegen Walther Broekate ,maar dacht ten onrechte dat hij een schijf kon winnen. Henk won wel tijdelijk een schijf maar Walther dreigde met een actie naar de damlijn. Henk moest zijn schijf voorsprong inleveren en moest zich heel secuur verdedigen , en kon met de nodige moeite de remise veilig stellen.
In de tweede groep was Gerard Santen- Henk Jansen een spannende partij maar uiteindelijk bleek het positionele voordeel van Henk voldoende voor twee punten
Bart Venneker- Marinus Bosman was spannender dan men zou vermoeden. Bart gaf goed partij maar moest in het eindspel capituleren. De grotere routine bracht Marinus uiteindelijk de volle winst.
Arie Hanegraaf- Bennie Vetketel werd een merkwaardige strijd. Arie wist na een slordigheid van Bennie een schijf te winnen. Maar in het eindspel raakte Arie het spoor volledig bijster. Na geblunder stond hij een schijf achter. Bennie zette deze schijf voorsprong om in winst.
Willem Buschers- Loes Grooters werd een vreemde partij. Met als toetje een niet alledaags eindspel. Loes stond drie schijven voor maar dit bleek onvoldoende voor de winst. Beide spelers hadden een dam maar de schijven stonden voor Loes zo ongelukkig dat Willem toch nog naar remise kon ontsnappen.
Bertus Noppers- Albert Veldman werd een overwinning voor Albert. Gaandeweg de partij kreeg hij steeds meer voordeel. Na een doorbraak was het snel bekeken met Bertus en kon Albert twee punten bijschrijven.De partij Fons ten Broeke- Hans Lucassen werd afgebroken waarbij opgemerkt moet worden dat Hans beter staat,maar of het voldoende is voor winst is afwachten.
Vrijdag 20 februari zal de clubavond plaatsvinden in het asielzoekers centrum te Azelo , dit om de asielzoekers kennis te laten maken met de club en het damspel.

De Uitslagen.
Groep 1: