Fraaie damcombinatie van sluwe vos Bertus Noppers

Bij de Bornse Dam Vereniging stond nog een beker wedstrijd op het programma tegen de dammers van Eye-T Webdesign.

Het werd een spannende aangelegenheid. Yuen Wong speelde zijn voorste schijfjes nogal gewaagd tot in de vijandelijke zone en kwam goed weg met een puntendeling. De partij van Nico Rosink was er een met wisselende kansen waarbij Nico uiteindelijk aan het langste eind trok. Michiel Hagreis schoof zijn partij onberispelijk en foutloos naar remise, maar Niels Meijer raakte in een lastig eindspel het spoor bijster en ging kopje onder. De eindstand was  gelijk en een uiterst spectaculair verlopen sneldam barrage moest de beslissing brengen. Yuen Wong boekte een knappe zege maar Nico Rosink en Niels Meijer gingen onderuit, en de puntendeling van Michiel Hagreis was derhalve onvoldoende om het tij te keren.

Vanwege deze beker perikelen werd er in de eerste groep van de onderlinge slechts een partij gespeeld, en deze was er een van het bizarre soort. Jos Moorman kwam al snel een schijf achter door een simpele meerslag finesse , maar een paar zetten later nam Jan Bosch een dure damzet die Jos voor gelijkspel, maar weliswaar met een lastige stand ,weer af had kunnen pakken. Maar Jos had teveel vertrouwen in de kundigheid van zijn tegenstander ,hij keek niet eens meer en gaf meteen op! Dit is voor Jos  zeker niet de juiste strategie om de toch al schaarse puntjes bij elkaar te sprokkelen.

In de tweede groep werkten Hans Lucassen en Fons ten Broeke onderling nog twee afgebroken partijen af. Hans slaagde er in om beide partijen te winnen ,terwijl bij analyse bleek dat Fons beide partijen op remise had kunnen houden. Een uiterst lucratief avondje voor Hans! Peter Behrens tegen Richard Vollenbroek werd een spannende partij. Richard kwam een schijf voor ,maar het geluk lachte Peter andermaal toe, hij wist uiteindelijk nog een punt te scoren. Het is niet de eerste keer dit seizoen dat hij aan een nederlaag ontsnapt. Ayla Nur moest het opnemen tegen de sluwe vos Bertus Noppers. Deze nam een fraaie combinatie naar dam, en Ayla kwam er niet meer aan te pas. Ayla staat precies op haar gemiddelde en heeft eigenlijk nog een paar overwinningen nodig om het seizoen fraai af te kunnen sluiten. In de strijd tussen de toppers Bennie Vetketel en Henk Jansen won Henk een schijf ,en kort daarna trapte Bennie in een simpele damcombinatie, en teleurgesteld in zichzelf moest hij de pijp aan Maarten geven. Loes Grooters won in het middenspel een schijf van Marinus Freriks, maar Loes goochelde teveel in het eindspel  en moest nog vechten voor de remise. Marinus Bosman tegen Albert Veldman werd een partij met een hoge amusementswaarde . Bosman speelde een bomzet maar als een boemerang keerde deze zich tegen hem. In plaats van de gedachte schijf voorsprong kwam Marinus een schijf achter, maar Albert tastte mis in het eindspel en het werd toch nog een puntendeling. Gerard Santen tegen Willem Buschers werd in een vroeg stadium beslist. Willem speelde even zonder zetcontrole en een blunder was daar het gevolg van , en al spoedig zag hij het onvermijdelijke op zich afkomen en gaf hij de partij gewonnen.

BDV Borne 2- Eye-T Webdesign 4-4 ,  sneldammen 3-5

Onderlinge groep 1: