Damster Ayla Nur haalt genadeloos uit

De jeugd met de prijzen.

in de eerste groep speelde Michiel Hagreis tegen Walther Broekate. Michiel miste een mooie kans om de held van de avond te worden.

Michiel had kunnen winnen met een prachtig offer, gevolgd door een dodelijke oploop met winst in alle varianten, maar Michiel zag het niet en deze prachtige partij, aanval tegen omsingeling eindigde in een puntendeling. Leo Springer haalde fraai en “koninklijk” uit tegen Jos Moorman met een z.g.n. Coupe Royal en Jos kon meteen opgeven. Henk de Lange speelde een lange partij tegen Yuen Wong maar kon het uiteindelijk toch niet bolwerken tegen lijstaanvoerder Yuen. Voor de bekercompetitie werd een halve finale wedstrijd afgewerkt tussen Nico Rosink en Jan Bosch. Blijkbaar bevangen door de bekerkoorts speelde Nico Rosink een doldrieste opening en met al zijn opdringerigheid kwam hij al snel een schijf achter. Maar blijkbaar  enigszins dizzy door de onverwachte weelde zette Jan een doorbraak open en nu was het Nico die op winst kwam te staan. Nico kreeg het vizier niet meer scherp en liet zich de dam afnemen , en er kwam een pot remisestand op het bord. Een noodzakelijk geworden sneldam-partij eindigde in remise en op grond van de reglementen gaat Jan door naar de finale.

In de tweede groep speelde Ayla Nur tegen Bennie Vetketel. Bennie was zo onvoorzichtig om op een schijf te lopen, en Ayla was er als de kippen bij om dit buitenkansje te verzilveren en toverde een winnende damcombinatie op het bord. Deze mokerslag kwam haar tegenstander niet meer te boven. “Dit had ik even nodig” sprak zij stralend. Gerard Santen speelde een lange partij tegen Marinus Freriks . In het eindspel sloeg de vermoeidheid toe bij Marinus en gedesillusioneerd moest hij in een nederlaag berusten  .Marinus Bosman en Arie Hanegraaf speelden remise en hetzelfde was het geval bij Richard Vollenbroek tegen Willem Buschers, al hoewel Willem nog even op zoek moest naar de remise. Tussen Fons ten Broeke en Albert Veldman werd het evenwicht geen enkele keer verbroken. Topper Henk Jansen tegen (ex?)-topper Loes Grooters werd een spannende partij. Loes had gedurende een groot deel van de partij een schijf voordeel. Dit seizoen is zij dikwijls  haar slagvaardigheid kwijt en zij liet zich het kleinood nog ontfutselen en moest nog knokken voor de remise. De jeugd heeft het damseizoen afgesloten. Er volgt nog een bioscoopje en een etentje. Opvallend is dat Jelle Jepma zowel in de onderlinge als in de V.V.V.- bon competitie op de  eerste plaats wist te eindigen.

Uitslagen groep 1:

H.de Lange-Y.Wong 0-2

L.Springer-J.Moorman 2-0

M.Hagreis- W.Broekate 1-1

Groep 2:

B.Noppers- H.Lucassen 0-2

A.Nur-B.Vetketel 4-0 Dubbel

G.Santen-M.Freriks 4-0 Dubbel

M.Bosman-A.Hanegraaf 1-1

W.Buschers-R.Vollenbroek 1-1

F.ten Broeke-A.Veldman 1-1

H.Jansen-L.Grooters 1-1

Halve finale Beker:

N.Rosink-J.Bosch 1-1. sneldammen 1-1. Jan door.

Eindstand onderlinge jeugd:

1.Jelle Jepma