Helderziende gaven bij de Bornse Dam Vereniging

Afgelopen vrijdagavond werden er in het clubgebouw de Fontein aan de Twijnerstraat weer partijen gespeeld voor de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging. Iedereen Is welkom om eens te komen kijken of te dammen tussen 19.45 en 0.00 uur.

In de eerste groep was Yuen Wong snel klaar met Leo Springer, die meeging met het interessante spel van Yuen. In een moment van onoplettendheid liep Leo in een damcombinatie waarbij een schijf “heen en weer gegooid “werd om daarmee doeltreffend te combineren. Hetzelfde overkwam Jos Moorman tegen Nico Rosink. Jos speelt vaak wel aardig maar loopt toch vaak in een combinatie en dat verklaart zijn lage positie op de ranglijst. Henk de Lange en Jan Bosch kennen elkaar al heel lang en het lijkt wel of zij bijna helderziende gaven hebben om elkaars gedachten te lezen. Daarom werd al vrij snel besloten om de punten daarom maar te delen.

In de tweede groep wist Peter Behrens met twee voorposten Hans Lucassen behoorlijk onder druk te zetten , maar met enkele handige ruilen in het middenspel wist Hans alle gevaar te bezweren en het werd remise. Bertus Noppers tegen Marinus Bosman werd een gelijkwaardige (familie) strijd , maar in het eindspel maakte Bertus een blunder en kwam er niet meer aan te pas. Albert Veldman staat bekend om zijn zetjes maar tegen Bart Venneker liep hij zelf in een damcombinatie. Ondanks een kansloze stand speelde Albert (zoals wel vaker) nog lang door ,ditmaal speculeerde hij op de onervarenheid van Bart, maar moest uiteindelijk toch berusten in een nederlaag. Willem Buschers en Marinus Freriks speelden een gelijkwaardige partij . Willem nam een niet zo kansrijke doorbraak, maar Marinus maakte geen haast om zelf ook door te stoten naar de damlijn en dat werd hem fataal.

Uitslagen groep 1:

L.Springer-Y.Wong 0-2