Spektakel-stuk Behrens en Buschers

In de eerste groep werd maar 1 partij gespeeld vanwege beker-activiteiten  die voor de volgende dag gepland stonden.

Jos Moorman tegen Jan Bosch ,zoals wel vaker dit seizoen een kort optreden voor Jos. Al in de opening nam Jos een dubbele afruil die de deur wagenwijd open zette voor een dam combinatie. Jos kwam voor een hopeloze opgave te staan en staakte het kansloze verzet. In de tweede groep vond koploper Henk Jansen zijn Waterloo tegen Gerard Santen. Gerard kwam een schijf voor maar Henk kon deze schijf terug winnen, maar uiteindelijk kwam Henk vast te staan door oppositie en leed een zeldzame nederlaag. Marinus Bosman nam een doorbraak ten koste van Marinus Freriks. Freriks kwam nog wel op dam maar deze ging onmiddellijk verloren en daarna ook de partij. De twee oudgedienden Arie Hanegraaf en Bertus Noppers gaven elkaar geen duimbreed toe en het werd remise.

Peter Behrens en Willem Buschers maakten er een waar spektakel stuk van. Op onnavolgbare wijze wisten zij de stand samen te vlechten tot een risicovol en uiterst explosief geheel. Toen de kruitdampen waren opgetrokken werd besloten om gebroederlijk de vredespijp te roken. Jager Hans Lucassen probeerde prooi Bart Venneker op te sluiten ,maar een bevrijdende afruil gaf Bart weer de nodige lucht,  in het vervolg ging Bart echter twee keer in de fout en dat werd hem fataal. Het beker viertal van de Bornse Dam Vereniging had zich geplaatst voor de landelijke finale wedstrijden in het Gelderse Huissen. De Bornse dammers gingen langzaam maar zeker kopje onder in het nationale geweld. Nadat in de openingsronde al met 7-1 van VBI Huissen werd verloren was er nog een sprankje hoop toen er uiterst verdienstelijk met 6-2 van Hijken DTC 2 werd gewonnen, maar na de 6-2 nederlaag tegen Damcombinatie Fryslân was het bekeravontuur definitief voorbij.

Uitslagen 22-5-’15:

Groep 1: