Dam-doolhof voor Michiel Hagreis

In de eerste groep van de onderlinge competitie speelde Peter van Esch knap maar wel enigszins fortuinlijk remise tegen Leo Springer.

Peter kreeg hulp van zijn tegenstander die zich vergiste bij het realiseren van de winst. Henk de Lange kwam in de verdediging tegen Niels Meijer, maar Henk zette zijn hakken in het zand en bereikt een verdiende puntendeling .Het lijkt alsof het vaderschap bij Nico Rosink de scherpte uit zijn spel heeft gehaald.  Tegen Walther Broekate kreeg Nico een paar keer de kans om te winnen , een keer via een zeer fraaie forcing en daarna nog een keer via een doorbraak ,maar dat was allemaal niet aan Nico besteed en het werd uiteindelijk remise. Door deze uitslag werd Yuen Wong al vier ronden voor het einde van de competitie op zeer overtuigende wijze kampioen! Jan Bosch en Michiel Hagreis stortten zich in een doldriest avontuur, voor de ware liefhebber een lust voor het oog. een partij met een ongebruikelijk en onregelmatig spelbeeld en een veelheid aan varianten, iets wat nog het best omschreven kan worden als een dam-doolhof. Het was Michiel die het eerst op winst kwam te staan , maar hij verdwaalde jammerlijk in zijn zelf gecreëerde doolhof, en nu was het Jan die winst kansen kreeg. In een moeilijk eindspel had Michiel nog wel een wonderbaarlijke kans op een puntendeling, maar de marathon sessie had zijn tol geëist en Michiel moest uiteindelijk in een nederlaag berusten.

In de tweede groep kwam Albert Veldman al snel in de opening twee schijven voor via een zogenaamde Coupe Philippe ,maar tegenstander Peter Behrens gaf het niet op , maar ging uiteindelijk toch de bietenbrug op. Topper Henk Jansen won vanuit een solide centrum positie met een dam-zetje van Willem Buschers. Marinus Freriks kwam een schijf voor tegen Arie Hanegraaf en zette zijn tegenstander vervolgens helemaal vast. Loes Grooters kwam een schijf voor tegen routinier Marinus Bosman. Marinus beschikt echter over de nodige tactische kwaliteiten. Op bere-slimme wijze wist hij een meerslagfinesse in de stand te vlechten en daar was Loes totaal niet op bedacht en Marinus kon afwikkelen  naar een puntendeling.

Uitslagen 29-5-’15:

Groep 1: