Jos Moorman blijft fier overeind

In de eerste groep was er het probleem van een oneven aantal, maar Jan Bosch was bereid om twee partijen tegelijk te spelen.

De partij tegen Yuen Wong ging al snel verloren voor Jan, hij liep in een dodelijke combinatie. Jan kon zich nu volledig focussen op zijn partij tegen runner-up Nico Rosink, en dat ging hem goed af. Hij realiseerde een gelijkwaardige puntendeling. Voorzitter Jos Moorman moet genoegen nemen met een bescheiden plek op de ranglijst , maar tegen Niels Meijer ging hij soepel en zonder problemen naar een foutloze puntendeling.

In de tweede groep werd het evenwicht tussen Marinus Freriks en Albert Veldman nooit definitief verbroken. In het eindspel hadden beiden een dam, Marinus had twee schijven voorsprong, maar dat bleek niet voldoende voor de winst. Willem Buschers had tegen Hans Lucassen een off-day . Al na 15 zetten zette Willem de stand volledig open, hij kreeg een combinatie naar zijn oren en kwam liefst drie schijven achter. Uiteraard hield hij het toen voor gezien. Henk Jansen is al aardig op leeftijd maar speelt nog steeds sterk en dominant, en is de voornaamste kandidaat voor het kampioenschap. Bertus Noppers zag geen kans om Henk in verlegenheid te brengen. Henk bouwde het gaandeweg verkregen voordeel verder uit en wist de partij te winnen. De mooiste partij was die tussen Loes Grooters en Arie Hanegraaf. Het eindspel was een zeven om zeven stand. Hoewel het leek of Arie twee punten zou halen bleek het ook bij analyse remise. Bennie Vetketel stond niet best tegen Marinus Bosman. Hij ontweek een dreiging ,maar zag over het hoofd dat het gevaar van twee kanten kwam, en hij moest het opgeven. Het spel van Bart Venneker vertoont een opgaande lijn. Ondanks dat de  geslepen routinier  Peter Behrens een schijf voorsprong had wist Bart op knappe wijze een puntendeling af te dwingen.

Uitslagen 5-6-’15:

Groep 1: