Bijltjesdag voor kampioen Yuen Wong

In de eerste groep van de onderlinge was het bijltjesdag voor de ongeslagen kampioen Yuen Wong, en Niels Meijer kreeg de unieke kans om als beul te mogen fungeren.

De  twee kemphanen trokken alle registers open en toverden een adembenemend mooie partij op het bord. Yuen probeerde een omsingeling die jammerlijk mislukte, en toen Yuen ook nog probeerde om een ver opgedrongen schijf van Niels aan te vallen ,werd hij het slachtoffer van een prachtige combinatie. Niels liet zijn slachtoffer nog wat spartelen en in het gevorderde eindspel gaf hij zijn tegenstander uiteindelijk de genadeklap. Nico Rosink tegen  Leo Springer was ook een spannende strijd waarbij de complicaties niet geschuwd werden. Met een tijdelijk offer wist Leo de stand fraai in evenwicht te houden en uiteindelijk werden de punten gedeeld. Jos Moorman stond best wel goed tegen Peter van Esch , maar zoals wel vaker dit seizoen liep Jos in een vrij eenvoudige combinatie en kon meteen opgeven.

In de tweede groep was Bertus Noppers tegen Bart Venneker lang een gelijk opgaande strijd totdat Bertus nogal onvoorzichtig op een schijf liep en zich de dam liet afnemen. Bart stond straal gewonnen maar liet Bertus toch nog ontsnappen naar een puntendeling. Henk Jansen had een slechte start tegen Peter Behrens. Hij werd het slachtoffer van een damcombinatie ,kon deze nog wel afnemen ,maar dat kostte hem een schijf. Uiteindelijk kwam er een zeer gecompliceerde stand op het bord, waarin beide spelers de weg volledig kwijt raakten. Tijdens een ingewikkelde slagenwisseling werd er door beide spelers onbedoeld een onreglementaire zet gedaan, m.a.w. en o.a. het niet uitvoeren van een verplichte slag. Plots kwam Henk verloren te staan , maar Peter was dermate in de bonen dat hij meende dat hij degene was die verloren stond en gaf het op.

Uitslagen 12-6-’15:

Groep 1: