Simultaan clubkampioen Yuen Wong

Het damseizoen startte met een simultaan gegeven door clubkampioen Yuen Wong. Omdat de vakantie periode voor velen nog niet afgelopen is viel de opkomst enigszins tegen.

Albert Veldman ,Peter van Esch, Walther Broekate en Henk de Lange wisten helaas geen serieuze tegenstand te bieden en moesten al snel de pijp aan Maarten geven. Niels Meijer en Jan Bosch speelden verdienstelijk remise en Nico Rosink verraste Yuen met een hielslag combinatie. Nico kwam een schijf voor en wist de partij daarna ook probleemloos te winnen. Michiel Hagreis en Yuen Wong maakten er een waar spektakel-stuk van. Yuen miste eerst nog een geweldige mogelijkheid om te winnen. Een geweldige damcombinatie met plakker en vernietigende naslag. Omdat deze partij semi-live te volgen was via internet, was deze gemiste mogelijkheid in al zijn schoonheid het gesprek van de dag in de nationale damwereld en ver daar buiten. Later in de partij miste Michiel nog een zeer fraaie mogelijkheid om op miraculeuze wijze naar een puntendeling te combineren. Yuen speelde sterk maar het verzet van Michiel was taai en heldhaftig. Pas in het late eindspel werd de partij in het voordeel van Yuen beslist. En daarmee was de missie van Yuen met glans geslaagd met een score van 12 tegen 4. Onderstaand diagram geeft het moment weer waarop Yuen met wit toe had kunnen slaan met een vernietigende combinatie. Voor de oplossing ga naar toernooibase.kndb.nl   -Overijssel-Simultaan Yuen Wong-Ereklasse-partij Yuen-Michiel-analyse ruimte en je vindt de oplossing en ook nog de remise combinatie.

Wit speelt en wint.

Zwart aan zet. Zwart kan combineren naar een remise eindspel.