Bertus Noppers wint in sneltrein-vaart

In de onderlinge competitie veroorloofde Peter Behrens zich de nodige frivoliteiten, maar in Bertus Noppers trof hij een verkeerde tegenstander. Die deed zijn reputatie eer aan en sloeg combinatief toe, en met twee schijven minder moest Peter al snel de pijp aan Maarten geven.

Henk de Lange had zijn strijdbijl thuis gelaten en was niet van plan zijn vingers te branden aan oude rot Leo Springer. Een snelle en gladde remise was het resultaat. Jos Moorman was niet opgewassen tegen het superieure spel van dam-virtuoos Yuen Wong. Yuen liep ergens op en door gebrek aan een fatsoenlijke tempozet stond Jos straal verloren en gaf het meteen op. Marinus Bosman tegen Michiel Hagreis werd een prachtige strijd. Moedig bezette Marinus het z.g.n. kerkhofveld hetgeen leidde tot de meest bizarre complicaties. Op een gegeven moment nam Michiel een ietwat dure damcombinatie. Het afspel leek uitermate gecompliceerd en analyse wees uit dat het waarschijnlijk tot een puntendeling zou kunnen leiden, maar Marinus zag geen heil in deze lange en ingewikkelde spelgang en gaf het op.

Jan Bosch tegen Walther Broekate was een uiterst merkwaardige partij. In de opening maakte Jan een foutje en kwam een schijf achter, maar hij had zoveel compensatie dat hij nog kon strijden voor een goed resultaat. Walther bouwde het wat ongelukkig op en kreeg een verzameling schijven op zijn rechtervleugel waar hij niets mee kon en aan de andere kant dreigde Jan met een doorbraak en Walther staakte het uitzichtloze verweer  en gaf op. De partij Han van der Zon tegen Gerard Santen werd gekenmerkt door de nodige wisselvalligheid  en de remise was daarom terecht. Ayla Nur speelde tegen Arie Hanegraaf . Ayla kon ergens tussen lopen en Arie kwam daarmee een schijf achter, en vervolgens ging Ayla bekwaam naar de winst. Henk Jansen was een maatje te groot voor Fons ten Broeke en chauffeur Willem Buschers kon geen koers houden tegen Albert Veldman en ging zwalkend ten onder. Peter van Esch had nog een hele kluif aan de taaie Marinus Freriks maar wist uiteindelijk wel te winnen.

Lange,de,Henk

Springer,Leo