Ayla Nur damt progressief

al36

Links routinier Loes Grooters, rechts aanstormend talent Ayla Nur.

Er werd weer massaal onderlinge gespeeld, maar er werd ook nog een uitgestelde beker wedstrijd afgewerkt tussen Henk de Lange en Niels Meijer.

Henk moest winnen vanwege een hogere positie op de eindranglijst van de onderlinge van vorig seizoen. Toen duidelijk werd dat dat zo wie zo niet meer ging lukken verloor Henk zijn (toch al nauwelijks aanwezige) focus en hij ging het schip in door een combinatie gebaseerd op meerslag, al moet gezegd worden dat dat een fraaie winst voor Niels opleverde. Leo springer tegen Jan Bosch was een interessante partij. Ondanks een maximale inspanning van oude rot Leo Springer leverde dit een puntendeling op. Gerard Santen kwam twee schijven voor tegen Willem Buschers. Het zadelde Gerard op met een onhandige stand , maar de voorsprong in materiaal leverde hem desondanks de volle winst op. Ayla Nur tegen Loes Grooters leverde een spannende “ladys-act” op. Loes kwam behoorlijk opzetten en dreigde met een doorbraak maar Ayla verdedigde zich uiterst vernuftig en bereikte een verdiende puntendeling en laat wekelijks zien dat er nog steeds progressie in haar spel zit. Peter Behrens hield knap stand tegen eerste team speler Michiel Hagreis. Uiterst koelbloedig manoeuvreerde hij zich naar een puntendeling. Marinus Bosman won met een drie om drie doorbraak van Albert Veldman. Hans Lucassen vocht een hopeloze en verloren strijd tegen Peter van Esch. Almeloër Hans kwam vast te staan en moest een schijf offeren. Bart Venneker won van Marinus Freriks. Ze maakten allebei een fout maar Marinus maakte daarna de beslissende fout. Bertus Noppers herstelde zich na een matige seizoenstart, hij won van Fons ten Broeke. Het verhaal Yuen Wong wordt eentonig, al is  het wel in positieve zin. Ditmaal won hij van Walther Broekate.

Beker:

H.de Lange-N.Meijer 0-2