Fraaie koppositie voor Niels Meijer

In de onderlinge competitie incasseerde koploper Yuen Wong zijn eerste nederlaag. Hij werd weg gecombineerd door Niels Meijer, die de koppositie heeft overgenomen met een maximale totaalscore!

Leo Springer stond aanvankelijk goed tegen Nico Rosink ,maar hij vergaloppeerde zich en kwam er niet meer aan te pas. Bart Venneker liep al in de opening in een combinatie, hij kwam een schijf achter en de verdiende winst was voor Hans Lucassen. Ayla Nur ging soeverein en ongenaakbaar naar de winst tegen Bertus Noppers. Bertus kwam al snel een schijf achter, hij goochelde nog wat , maar dat werd genadeloos afgestraft door Ayla. Zij combineerde en won nog een schijf. Het eerste team speelt in de landelijke competitie en moest helemaal naar Dokkum.

Zo ver van huis en spelen in een nostalgische omgeving, het lijkt de geest van menige dammer te bedwelmen, maar het liep allemaal goed af. Na een spannende strijd won het Borns/Almelose team met 12-8. Leo Springer zette zijn tegenstander op knappe en klassieke wijze vast en kon al vrij snel de felicitaties in ontvangst nemen. Bij Jan Bosch en Michiel Hagreis leek het allemaal wat stroef te gaan. Maar zij zijn beiden uit taai hout gesneden en ze bereikten allebei een puntendeling en hetzelfde gold voor Anton Jurg ondanks al zijn goocheltrucs. Gertjan Kolsté won wat gelukkig, want zijn tegenstander had op fraaie wijze naar een puntendeling kunnen combineren. Nico Rosink drong wat aan en won via het “zetje van Weiss”.

Frank Eektimmerman ontsnapte aan een nederlaag omdat zijn tegenstander een fraaie forcing over het hoofd zag en vervolgens wist Frank nog via een overmachts-eindspel te winnen. Gerrit Bosch leek wat beduusd toen zijn tegenstander een fraaie combinatie met plakker op het bord toverde. In ieder geval verzuimde Gerrit om de nog wel degelijk aanwezige remise mogelijkheid te benutten. Nadat Roelof Jan de Haan al een winnende damcombinatie gemist had, verloor hij het overzicht en ging uiteindelijk kansloos ten onder. Henk de Lange stond goed. Hij zag de winnende doorbraak mogelijkheid niet, en vervolgens maakte hij een kleine vergissing in het eindspel en moest nog een tijdje knokken voor de remise, maar die kwam niet meer in gevaar.

Springer,Leo

Rosink,Nico