Dam-reus Peter van Esch heeft een leeuwenhart

In de onderlinge competitie forceerde Henk de Lange schijfwinst na een optimistische ruil van Hans van der Zon en won uiteindelijk ook de partij. Ayla Nur gaf al voor aanvang van de partij aan dat Leo Springer een geduchte tegenstander voor haar is en inderdaad won Leo de partij en dat nog wel met een verdiepte “Coup Royal”. Loes Grooters dolf het onderspit tegen Henk Jansen. Ze werd het slachtoffer van een damcombinatie. Peter van Esch heeft niet alleen  een grote gestalte, hij toonde ook aan dat hij een leeuwenhart heeft. Onverschrokken en met open vizier vocht hij een uiterst gecompliceerde strijd uit met kampioen Yuen Wong. Dat Yuen uiteindelijk met de eer ging strijken kon Peter niet deren. Michiel Hagreis was wel erg lief voor Walther Broekate. In een mooie klassieke partij verzuimde Michiel tot twee keer toe de winst. Walther had niks te brommen want het werd uiteindelijk remise. Marinus Freriks scoorde zijn eerste puntje tegen Bennie Vetketel.

Op de zaterdag speelde het eerste team een thuiswedstrijd tegen Roden/Leek. Aanvankelijk ging alles van een leien dakje. Anton Jurg won een schijf via een verdekte lokzet en won daarna snel zijn partij. Leo Springer speelde weer eens indrukwekkend snel en vanuit het niets kreeg hij plotseling voordeel en besliste het duel met een licht doorbraak. Gertjan Kolsté hield zijn tegenstander constant onder druk totdat deze uiteindelijk bezweek. Nico Rosink miste eerst nog een schijfwinst die mogelijk was geweest via een wel zeer fraaie forcing. Maar in het eindspel won hij alsnog.De ervaren en solide middenmoters Michiel Hagreis, Henk de Lange en Jan Bosch gingen op vakkundige wijze naar een degelijke puntendeling. Hetzelfde deed Frank Eektimmerman met wat behendig goochelwerk in een klassieke partij. Het leek een grote overwinning te worden maar Gerrit Bosch miste eerst, een nogal lastig te berekenen ,schijfwinst en tegen het eind van de partij verloor Gerrit het overzicht. In een remisestelling liet hij zich de kaas nog van het brood eten en een in zichzelf teleurgestelde Gerrit moest in een nederlaag berusten. Invaller Gerald Krol speelde aanvankelijk een goede partij maar laat in de partij tastte hij mis en verloor uiteindelijk nog. Toch al met al een aardige 12-8 overwinning en voorlopig een derde plaats in de landelijke eerste klasse A.

Wit

Zwart