Sterk optreden provinciaal team

Afgelopen vrijdagavond werden er in het clubgebouw de Fontein aan de Twijnerstraat weer partijen gespeeld voor de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging. Iedereen Is welkom om eens te komen kijken of te dammen tussen 19.45 en 0.00 uur.

Niels Meijer tegen Jan Bosch leverde een solide en gelijkwaardige remise op. Nico Rosink tegen Walther Broekate was een uiterst interessante en langdurige strijd die uiteindelijk in een puntendeling eindigde, nadat Walther een prachtige geforceerde afwikkeling had gemist die hem een doorbraak met een voordelige stand zou hebben opgeleverd. Michiel Hagreis dreigde met een damcombinatie tegen Hans Lucassen, en die moest een schijfje inleveren , maar had wel de nodige compensatie waar hij echter geen gebruik van maakte, en tenslotte ging de winst naar Michiel. Willem Buschers verslikte zich in een afruil tegen Fons ten Broeke en kwam twee schijven achter. Fons neemt een zeer bescheiden plaats in op de ranglijst , maar kon dit keer met twee punten op zak huiswaarts gaan. Bennie Vetketel tegen Albert Veldman was de partij van de avond. Albert had kunnen winnen maar zag de schijfwinst gevolgd door vastzetten over het hoofd. Later in de partij speelde Veldman te gehaast, hij nam een schijfwinst die niet goed was en Vetketel kon toen met een dubbeloffer een dam halen en won daarmee ook de partij. Loes Grooters nam een ietwat dure dam tegen rode lantaarn drager Marinus Freriks, maar speelde de stand met veel geduld naar de verdiende winst. Een altijd zingende en fluitende en grapjes makende Arie Hanegraaf speelde sterk tegen de uitgekookte nestor Leo Springer. Pas in het eindspel wist Leo zijn tegenstander vast te zetten.

Het tweede team moest aantreden tegen de reserves van Hartholt Olie uit Heino. De gasten gaven duidelijk te kennen dat zij nogal onder de indruk waren van de hele entourage en gingen pardoes met 10-2 de bietenbrug op. Peter van Esch zette zijn tegenstander vast en deze moest een schijf offeren. Vervolgens verslikte Peter zich in een slagen wisseling en de stand was weer gelijk, maar in het eindspel trok Peter uiteindelijk toch aan het langste eind. Jos Moorman kwam een schijf achter maar wist dat in de loop van de partij weer recht te trekken en in een dunne stand alsnog tot winst te komen. Marinus Bosman en Henk Jansen kwamen allebei een schijf voor konden dat niet verzilveren en moesten berusten in een puntendeling. Ook waren er nog superieure overwinningen voor Peter Behrens en Hans van der Zon.

G.Santen-H.de Lange 0-2
L.Grooters-M.Freriks 2-0