Wonderbaarlijke ontsnapping voor Ayla Nur

In de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging was het erop of eronder, geen enkele partij eindigde in remise! Het leek alsof het daverende geweld van de laatste jaarwisseling de zintuigen van menig dammer gegeseld heeft.

“Good Old” Bertus Noppers kwam een schijf voor en wist verassend en overtuigend te winnen van Peter van Esch. Henk Jansen stond aanvankelijk best wel goed maar kwam door onvoldoende zetcontrole een schijf achter tegen Henk de Lange en hield ook nog een hopeloze stand over, en gaf het daarom maar op. Loes Grooters tegen Ayla Nur was een uiterst merkwaardige partij. Loes zette Ayla op knappe wijze vast en Ayla besloot ,om nog groter onheil te voorkomen, daarom maar een schijf te offeren. Loes leek rechtstreeks op een overwinning af te stevenen, maar in een vlaag van verstandsverbijstering zette zij de stand volledig open waardoor Ayla er meteen 4  kon slaan en Loes kreeg er daar slechts een voor terug. Maar het incasseringsvermogen van Loes is uitstekend en met een glimlach op haar gezicht feliciteerde zij haar tegenstandster.

Gerard Santen toverde een dam op het bord en deze werd vervolgens door Willem Buschers op ingenieuze wijze ingekapseld. Maar Gerard had groot voordeel en uiteindelijk trok hij dan ook aan het langste eind. Marinus Bosman nam een doorbraak combinatie tegen Peter Behrens, en met al zijn routine vond Marinus feilloos de weg naar de winst. Fons ten Broeke kwam op steeds grotere achterstand tegen Hans Lucassen, en met 3 schijven achterstand hield Fons het voor gezien en gaf het op. Niels Meijer kwam in een lastig parket tegen Nico Rosink en vond geen uitweg meer. Michiel Hagreis won eenvoudig van Jos Moorman, die zich combinatief te grazen liet nemen. Met het open zetten van een 1 om 3 naar dam maakte Albert Veldman een fatale fout, en tegenstander Bart Venneker profiteerde gretig.

H.Jansen –H.de Lange 0-2

L.Grooters-A.Nur 0-2