Zeperd voor landelijk team

m291

Weduwe Maartje Koster neemt de oorkonde in ontvangst.

De Bornse Dam Vereniging bestaat tachtig jaar en op de jaarlijkse vergadering werden een paar leden die zich in het verleden enorm hebben ingezet voor de club beloond met de benoeming tot lid van verdienste. Ernst Koster onder meer voor het jarenlange beheer van het secretariaat en zijn broer Ulbe Koster(postuum) voor o.a. het voorzitterschap. De veelzijdigheid van Ulbe wordt nog steeds danig gemist bij de Bornse Dam Vereniging. De weduwe van Ulbe nam de oorkonde in ontvangst, maar Ernst moest helaas wegens ziekte verstek laten gaan.

Op de zaterdag moest het eerste team dat uitkomt in de landelijke competitie afreizen naar Amersfoort voor de strijd tegen de plaatselijke matadoren. Helaas beschikten een aantal spelers niet over de juiste vorm en daardoor werd met 12-8 verloren. Daarmee was Amersfoort nog mild voor de Twentenaren die er eigenlijk niet aan te pas kwamen. Sneltrein Leo Springer ontsnapte aan een nederlaag en de ook snel spelende Anton Jurg kreeg vanuit het niets een schijf voorsprong in de schoot geworpen en won zijn partij. Gertjan Kolsté had overwicht maar kon niet doordrukken en moest in een puntendeling berusten. Niels Meijer had geluk dat zijn tegenstander een combinatie verzuimde en een paar zetten later combineerde Niels zelf schitterend naar de winst. Als droom invaller heeft hij al zijn 4 partijen nog gewonnen. Michiel Hagreis  speelde zich met degelijk spel naar een goede puntendeling. Nico Rosink vertolkte ongewild de rol  van Houdini. Hij offerde onnodig een schijf , kwam totaal verloren te staan maar door geschutter van zijn tegenstander bereikte hij alsnog de remise haven. In het middenspel raakte Matthijs van Hofwegen het spoor volledig bijster , hij liep in een zetje en kwam 2 schijven achter en gaf meteen op. Gerrit Bosch speelde een ongelukkige opening , dacht zich er nog uit te redden maar kwam een schijf achter en moest capituleren. Henk de Lange kwam zwaar onder druk en tijdsdruk te staan , hij had ook nog terreinnadeel en vond niet de juiste verdediging en kwam een schijf achter en toen was hij kansloos. Tenslotte werd Frank Eektimmerman  op  hardhandige wijze van het bord gezet. Op de terug weg trad de wet van Murphy in werking, een gecompliceerde klapband trof de Bornse spelers , de wegenwacht moest overuren maken maar het geplaagde team wist uiteindelijk fysiek ongehavend thuishonk Borne te bereiken.