Leo Springer is een romantische dammer

Voor de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging werden weer diverse partijen  gespeeld. Bart Venneker won weer eens een keer een partij en Albert Veldman was het slachtoffer.

Albert nam een foutieve doorbraak naar dam en Bart strafte dat keurig af. Peter van Esch was wat vermoeid maar in zijn partij tegen de sterke Nico Rosink was daar niets van te merken. Het ging geheel foutloos naar een verdiende puntendeling. Jan Bosch speelde weer eens een taaie partij maar kampioen Yuen Wong toverde een uiterst verrassende doorbraak combinatie op het bord en boekte zijn zoveelste overwinning en lijkt weer onbedreigd af te stevenen op het kampioenschap. Ayla Nur speelde tegen Jos Moorman en liep al snel in een damcombinatie, en wat later in de partij nam Jos een doorbraak en zijn overwinning leek een kwestie van tijd. Maar Jos liep wat al te gretig naar de damlijn en Ayla was er als de kippen bij om de dam weer af te nemen en tot overmaat van ramp vergat Jos daarbij een geslagen schijf van het bord te nemen waardoor de situatie hopeloos werd en Jos moest het uiteindelijk opgeven, waarbij opgemerkt moet worden dat wanneer Jos niet vergeten was om die schijf van het bord te nemen dat dan de stand ook verloren was geweest.

Gerard Santen tegen Leo Springer was een partij met wisselende kansen, Gerard kwam een schijf achter , maar Leo is een romantische dammer die mooi wil winnen maar daarbij de voorzichtigheid nog wel eens uit het oog verliest, en prompt liep Leo in een damcombinatie  maar met al zijn eindspel-kennis en gehaaidheid wist Leo nog een remise uit het vuur te slepen. Hans Lucassen speelde tegen Fons ten Broeke en stond slechter in het eindspel en Hans werd het slachtoffer van een na-slagje en moest de pijp aan Maarten geven. Henk Jansen is goed bezig en ditmaal won hij van Arie Hanegraaf. Loes Grooters won tamelijk gemakkelijk van een ditmaal slordig spelende Bertus Noppers. Bennie Vetketel lijkt goed in zijn vel te zitten en won van Marinus Freriks. Er werd ook nog een beker wedstrijd gespeeld. Favoriet Michiel Hagreis bereikte de finale met een enigszins moeizame overwinning op Marinus Bosman die meerdere keren de weg naar remise miste.

H.Lucassen- F.ten Broeke 0-2

M.Freriks- B.Vetketel 0-2