Leeuwenmoed Peter Behrens werd niet beloond

Voor de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging werden weer diverse partijen gespeeld. Nico Rosink had amper de koffie naar binnen gewerkt en kon toen al gelijk twee punten op zijn saldo bijschrijven want Jos Moorman presteerde het om twee keer in een damcombinatie te lopen.

Henk de Lange boekte een snelle overwinning ten koste van Henk Jansen ,die zijn stand positioneel nogal onvoordelig opbouwde en al snel in schijfverlies moest berusten en daarna maar meteen de pijp aan Maarten gaf. Ayla Nur speelde aanvankelijk best wel goed tegen kampioen Yuen Wong, maar helaas onderkende zij het gemene meerslag principe van de bomzet niet en kwam een schijf achter en daarna was er geen houden meer aan.Michiel Hagreis en Peter van Esch speelden een principieel  duel waarin Michiel voor de aanval koos. Deze sloeg echter niet door ,waarna er een grote ruil volgde, en er bleef een lastig macro-eindspel over. De stand was analytisch gelijkwaardig maar Peter vergaloppeerde zich en liet zich dat niet meer bewijzen en gaf het op.Hans Lucassen en Arie Hanegraaf namen ditmaal geen enkel risico en de remise die hieruit voortvloeide was het logische gevolg. Marinus Freriks stond een schijf voor tegen Gerard Santen maar door een inschattingsfout raakte hij deze weer kwijt. Het vervolg werd door Marinus echter zeer sterk gespeeld en zijn overwinning was daarom ook volkomen terecht.

Hoewel daar uiteraard geen enkele prijs aan verbonden is doet Jan Bosch toch een serieuze poging om de remise koning van het toernooi te worden, maar deze keer was daar echter niets van te merken. Jan kwam goed weg tegen Hans van der Zon die een vernietigende en ingewikkelde combinatie uit had kunnen voeren, maar de verrassing was te groot en beide heren zagen het niet. Vervolgens raakte Hans de weg kwijt en moest zelfs nog in een nederlaag berusten. Willem Buschers speelde een van zijn zeer zeldzame remises tegen Albert Veldman. Willem heeft een riskante speel stijl , hij houdt regelmatig open huis waarin zijn tegenstanders soms naar harte lust kunnen shoppen, maar soms weet Willem ook wel eens op spectaculaire wijze te winnen. Loes Grooters kwam een schijf voor tegen Fons ten Broeke maar alle getructe manoeuvres kostten beide spelers een hoop tijd en de partij werd afgebroken. Dit heeft niets met sloopwerk te maken maar de  partij zal een van de komende weken uitgespeeld worden. Voor de halve finale van de beker werd ook nog een partij afgewerkt. Peter Behrens speelde tegen favoriet Niels Meijer een moedige partij, hij plaatste een verre voorpost, maar Peter moest deze secuur verdedigen en deed dat uiteindelijk niet en daarmee plaatste Niels zich voor de bekerfinale.

H.de Lange- H.Jansen 2-0

W.Buschers-A.Veldman 1-1