Bennie Vetketel lokt buurman in de val

Onderlinge competitie:  Bennie Vetketel lokte buurman Gerard Santen op slimme wijze in de val.

Hij zette een giftige  een om twee open, die door Gerard maar al te gretig werd genomen, waarna Bennie triomfantelijk een twee om drie naar dam kon nemen, en deze tegenslag kwam Gerard niet meer te boven. Voorzitter Jos Moorman is totaal uit vorm. Al snel trapte hij in een twee om drie naar dam en Jan Bosch kwam zo wel erg gemakkelijk aan de punten. Henk de Lange leidde Ayla Nur naar een voor haar onbekende opening en toen Ayla een afwachtende zet deed zag zij tot haar schrik dat Henk naar dam kon combineren en uiteraard deed Henk dat ook en Ayla kwam er niet meer aan te pas. Eindelijk weer een succesvolle partij voor Hans Lucassen. Hij kwam met een fraaie drie om vier een schijf voor en tegenstander Loes Grooters wist nog net een eindspel te bereiken maar moest toen het hoofd buigen. Niels Meijer ging wat onvoorzichtig om met zijn ietwat vooruitgeschoven positie en kwam al snel een schijf achter, maar had daarvoor behoorlijk wat compensatie en tegenstander Michiel Hagreis kwam niet verder dan een puntendeling. Of zoiets nog te winnen viel? Alle geleerden en zelfs de computer kwamen er niet uit.

Nico Rosink staat op de tweede plaats op royale afstand van koploper Yuen Wong. Nico deed een moedige maar ook riskante poging om het Yuen eens lastig te maken, Maar met heel secuur spel strafte Yuen dat genadeloos af. Hans van der Zon en Peter van Esch bereikten een taaie en gelijkwaardige middenspel positie en zagen er beiden geen brood meer in om nog voor de winst te gaan en besloten om het dan maar op remise te houden. Fons ten Broeke liet te veel steken vallen tegen een geroutineerde Arie Hanegraaf en moest dat bekopen met een duidelijke nederlaag. Henk Jansen is bezig met een fraaie serie en ditmaal was Peter Behrens het slachtoffer en secretaris Bart Venneker was ditmaal te sterk voor oude rot Bertus Noppers. Marinus Freriks is bezig met een sterke tweede seizoenshelft en ditmaal won hij van Albert Veldman.

H.de Lange-A.Nur 2-0

H.Jansen-P.Behrens 2-0