Yuen Wong damkampioen van Overijssel!

Na een noodzakelijke barrage is Yuen Wong damkampioen van Overijssel geworden! Met dit resultaat gaat hij door naar de halve finales van het kampioenschap van Nederland en dan kan hij misschien definitief de aansluiting maken met de top van Nederland!

Voor de onderlinge competitie op de vrijdagavond in het clubgebouw aan de Twijnerstraat werden weer een aantal leuke partijen gespeeld. In de onderlinge is Yuen Wong allang uitgegroeid tot een plaatselijke grootheid. Henk de Lange zette zijn hakken in het zand maar werd langzaam maar zeker weggedrukt door Yuen. Ayla Nur bouwde haar centrumstand nogal optimistisch op tegen oude rot Hans van der Zon. Deze wist daar wel raad mee en via een geraffineerde slagkeuze ontfutselde hij Ayla een schijf en zij kwam er daarna niet meer aan te pas. In een zeer goede stand haalde Jan Bosch combinatief uit tegen Henk Jansen en die zag dat het hopeloos was en gaf het op.

Marinus Freriks schrok zich een hoedje toen Bertus Noppers een dam op het bord toverde, en deze werd steeds machtiger en heel overtuigend kon Bertus twee punten op zijn conto bijschrijven. Willem Buschers had een makkelijke dag tegen Fons ten Broeke die, zo leek het wel, meer tegen zichzelf zat te dammen dan tegen zijn tegenstander. Loes Grooters is goed in vorm en ditmaal was Peter Behrens het slachtoffer. Na een matige periode zit Gerard Santen ook weer op het goede spoor en ditmaal won hij van Bart Venneker. Na een periode van afwezigheid maakte Leo springer korte metten met Marinus Bosman. Michiel Hagreis bezette wat al te enthousiast alle centrum velden tegen Nico Rosink. Een van deze schijven kwam op de tocht te staan en Michiel kreeg het moeilijk. Hij miste een verassende remise die toch nog verborgen zat in het lastige eindspel en door een vervelende zetdwang ging de partij voor Michiel verloren.

H.de Lange- Y.Wong 0-2

H.Jansen-J.Bosch 0-2