Yuen Wong grossiert in titels

Er wordt nog lekker door gedamd in de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging, maar er zijn al enkele beslissingen gevallen. Yuen Wong steekt er met kop en schouders boven uit en de ene na de andere tegenstander wordt aan zijn zegekar gebonden. Hij grossiert in titels en is wéér kampioen geworden.

Nico Rosink heeft een abonnement op de tweede plaats en ook dit jaar kan hem dat niet meer ontgaan. In de B-categorie zijn de verschillen klein en is alles nog mogelijk. In de C-categorie lijkt Arie Hanegraaf de beste papieren te hebben .In de onderlinge van vorige week had Yuen Wong geen kind aan Michiel Hagreis die in een eenvoudige combinatie liep, en deze week combineerde Yuen vlot naar winst tegen Henk Jansen. Nico Rosink miste eerst een winnende combinatie , maar hij had ook zo maar kunnen verliezen van Henk de Lange. Er zat een verraderlijke en vernietigende combinatie in , de zaak op slag zetten met een achterloop, maar Henk zag dat ook niet. Henk had duidelijk zijn dag niet, hij wou doorbreken en investeerde een aantal schijven , maar verkeek zich op een meerslag en kon direct opgeven. Tegen Arie Hanegraaf ging Nico souverein naar de winst met eerst dam geven en daarna combineren. Willem Buschers is niet zo vaak de bovenliggende partij maar deze keer wel en ook overtuigend tegen Bennie Vetketel. Jan Bosch staat niet voor niets op de derde plaats, hij won overtuigend van Marinus Bosman en tegen Henk de Lange stond Jan beter, maar hij drong niet genoeg aan en het werd remise. Een vermoeidheid speelde Ayla Nur parten en ze liep tegen Henk Jansen al snel in een openings-zetje en kwam er daarna niet meer aan te pas. Marinus Bosman sloot Bertus Noppers op in een hekstelling en er kwamen enkele venijnige combinaties in de stand, waarvan Bertus het slachtoffer werd. Bart Venneker won van Marinus Freriks en Hans Lucassen is bezig aan een teleurstellend seizoen. Hij kwam er totaal niet aan te pas tegen Peter Behrens, die een van de meest trouwe bezoekers van de clubavond is. Loes Grooters speelde knap remise tegen routinier Hans van der Zon, tegen Michiel Hagreis speelde zij haar vertrouwde randspel maar verloor  de controle over de centrum velden volledig. Michiel Hagreis miste nog een fraaie en vernietigende forcing, maar zijn stand bleef zeer goed en toen Loes ook nog in een zetje liep was het meteen gebeurd.

Uitslagen onderlinge 27 mei:

L. Grooters- H. van der Zon 1-1

M.Bosman- J.Bosch 0-2

B.Vetketel- W.Buschers 0-2

Y.Wong- M.Hagreis 2-0

N.Rosink- H.de Lange 2-0

A.Hanegraaf- B.Noppers 1-1

P.Behrens-G.Santen 2-0

A.Nur- H.Jansen 0-2

Uitslagen onderlinge 3 juni:

H.Jansen- Y.Wong 0-2

J.Moorman- P. van Esch 1-1