Dam dames strijd onbeslist

Het was de laatste speelronde voor de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging. In Groep A en ook voor het algeheel kampioenschap waren de prijzen al verdeeld.

Yuen Wong clubkampioen en Nico Rosink tweede. Beide heren speelden nog maar eens een keer tegen elkaar en ze speelden  een prachtige partij met allerlei bizarre verwikkelingen. Maar nadat Nico een dam op het bord toverde ,die weer voor gelijkspel werd afgenomen ging het richting puntendeling. Marinus Freriks zag zich genoodzaakt om een schijf te offeren om Arie Hanegraaf van een doorbraak af te houden en daarna werd de partij door Arie bekwaam in winst omgezet. Hanegraaf eindigt daarmee op de eerste plaats in categorie C en de tweede plaats is voor Bertus Noppers. Bijzonder spannend was het in de B categorie die pas op het laatste moment beslist werd. Loes Grooters moest aantreden tegen Ayla Nur en bij winst zou Loes beslag leggen op de eerste plaats. Het werd een lang en boeiend duel waarin beide dames weinig voor elkaar onderdeden. Met al haar ervaring drong Loes nog wel even aan maar dat werd allemaal koelbloedig gepareerd door Ayla en uiteindelijk werden de punten gedeeld. Henk Jansen was al lang klaar met Bertus Noppers. Zowel strategisch als combinatief bleek hij de meerdere te zijn, en door de remise van Loes werd Henk eerste in categorie B en Loes eindigde op de tweede plaats.

Peter Behrens was dit seizoen de meest trouwe bezoeker van de clubavond en hij bekroonde zijn laatste partij met een overwinning op Bart Venneker.  Marinus Bosman speelde weer tegen een sterke tegenstander en ditmaal was dat Michiel Hagreis. Michiel beet zijn tanden stuk op de taaie verdediging van Marinus en naar eigen zeggen waagde Michiel een gokje. Dat had fataal af kunnen lopen voor Michiel want Marinus zag de fraaie damcombinatie niet en daarna werden de punten snel gedeeld. Jan Bosch bekroonde een sterk seizoen met een overwinning op Jos Moorman. Hij plaatste een slimme lokzet en brak door en dat bleek op termijn winnend te zijn. Maar de fraaie derde plaats van Jan in het totale eindklassement wordt helaas niet beloond met een beker. Volgende week nog een keer sneldammen en dan zit het seizoen er op.

M.Bosman-M.Hagreis 1-1

J.Moorman-J.Bosch 0-2