Hans Lucassen wint het "voorzitters onder-onsje

In het clubgebouw De Fontein aan de Twijnerstraat werd op de gebruikelijke vrijdagavond door de dammers van de Bornse Dam Vereniging weer fel om de punten gestreden. Er viel ditmaal geen enkele remise te noteren.

Het bekergeweld is ook weer losgebarsten, er wordt gespeeld volgens het knock-out systeem.  Ondanks zijn gevorderde leeftijd gaat Leo Springer nog steeds als de brandweer. Een verbouwereerde Bertus Noppers had de koffie nog niet achter de kiezen toen hij al hopeloos verloren stond en moest opgeven. Arie Hanegraaf wist overtuigend te winnen van Loes Grooters en Fons ten Broeke zorgde voor een verrassing door de doorgaans toch sterk spelende Henk Jansen te verslaan. Yuen Wong zadelde Willem Buschers op met vervelende lange vleugel problemen en door zetdwang kwam Willem een schijf achter en daarna was het snel gebeurd. Ayla Nur blijft vorderingen maken, ze speelde een spectaculaire opsluiting. Ze zette de toch door de wol geverfde Peter van Esch volledig vast en na een tot mislukken gedoemde bevrijdingsactie kon Peter opgeven. Gerard Santen kwam tegen Nico Rosink in een schone hekstelling terecht en om daar weer uit te komen liep hij de nodige averij op waarna het snel gebeurd was. Er werd ook nog voor de onderlinge gespeeld. Bart Venneker is een bescheiden dammer en toch wel verrassend wist hij van Peter Behrens te winnen.

Jos Moorman heeft een gebrek aan wedstrijdritme en hield zich volgens een omstander bezig met een “ voorzitters onder-onsje.” Hij kreeg vervelende problemen door een ongelukkige opstelling van zijn lange vleugel. Tegenstander Hans Lucassen profiteerde optimaal. Hij won een schijf en daarna de partij. Henk de Lange en Michiel Hagreis speelden een uiterst interessante partij. Toen de strijd wat geluwd leek te zijn kwam er een schijnbaar onschuldige ruil mogelijkheid op het bord die Henk toch de kans bood om door te breken naar dam en deze werd sterk en Michiel moest de pijp aan Maarten geven.

Beker:

A.Hanegraaf-L.Grooters 2-0