Overtuigende winst voor Marinus Bosman

Voor de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging werden weer diverse partijen gespeeld.

Misschien had Gerard Santen teveel respect voor tegenstander Leo Springer? In ieder gevel ging Gerard al snel twee keer in de fout, en de tweede keer was het dermate pijnlijk dat hij het maar meteen op gaf.  Bertus Noppers had geen beste stand en dreigde volledig vast te lopen. Hij zocht daarom zijn toevlucht tot een dure doorbraak combinatie, maar omdat hij geen tempo-zet had ,mislukte dat volledig en tegenstander Bart Venneker kon de felicitaties in ontvangst nemen. Arie Hanegraaf wist op degelijke wijze te winnen van Willem Buschers en Marinus Freriks heeft weinig wedstrijdritme maar deed het uitstekend tegen Loes Grooters die het nog net op een puntendeling wist te houden.

Voor de beker stond een “kraker” op het programma, Michiel Hagreis tegen Nico Rosink. Eerst was het Michiel die de overhand had en daarna Nico , maar door wederzijdse tijdnood werden niet steeds de beste zetten gespeeld, en het werd uiteindelijk remise. Een sneldam-partij moest de beslissing brengen en daarin toonde Nico zich het meest bedreven. Het provinciale team speelde een thuiswedstrijd tegen Rijssen en er was sprake van een uiterst wisselvallig score verloop.  Peter Behrens verloor al snel en hetzelfde lot onderging de totaal uit vorm zijnde Jos Moorman. ”Ik ben niet in de juiste vorm” sprak hij naderhand met de nodige zelfkennis. Henk Jansen stond op voorsprong en had de winst voor het grijpen ,maar liet het nog remise lopen. Hans van der Zon hield het op remise en Marinus Bosman won overtuigend. Henk de Lange kreeg veel ruimte van zijn tegenstander en positioneel manoeuvrerend maakte hij daar dankbaar gebruik van en daarmee kwam de eindstand op 6-6.

B.Venneker-B.Noppers 2-0

M.Freriks-L.Grooters 1-1