Landelijk team is geabonneerd op gelijkspel

Op de vrijdagavond was het weer volle bak bij de Bornse Dam Vereniging. Willem Buschers maakte een dwingende ruil waarop Richard Vollenbroek het antwoord schuldig moest blijven.

Loes Grooters speelde weer haar geliefde hekstellings strategie, maar tegenstander Bertus Noppers wist alle voetangels en valkuilen behendig te ontwijken en bereikte een puntendeling. Jos Moorman won zowaar eens een keer en het slachtoffer was Fons ten Broeke. Arie Hanegraaf stond al een schijf achter tegen Nico Rosink toen hij onverwacht nog een kansje op taai verweer kreeg , maar Arie geloofde eigenlijk al lang niet meer in zijn kansen en ging uiteindelijk kansloos ten onder. Het provinciale team deed het goed en won met 8-4 van Balkbrug. Overwinningen waren er voor Marinus Bosman , Henk Jansen en Bart Venneker. Bart weigerde maar steeds om de tegenstander de genadeklap te geven, maar in het eindspel sloeg hij uiteindelijk toch toe. Alleen Ayla Nur vergreep zich aan de stand en verloor.

Op de zaterdag speelde het landelijke team een uitwedstrijd tegen de reserves van Hoogeveen. Anton Jurg boekte een mooie getructe overwinning en Matthijs van Hofwegen was veel te sterk voor zijn tegenstander. Jan Bosch had een ongelukkige schijven formatie op zijn linkervleugel staan en dat werd hem uiteindelijk fataal. Gerald Krol was tevreden met remise , terwijl er in de slotstand nog wel degelijk winstkansen voor hem aanwezig bleken te zijn. Leo Springer vergde het uiterste van de zenuwen van zijn toekijkende medespelers. Met een ruil had hij vrijwel op slag kunnen winnen door zijn tegenstander vast te zetten maar in plaats daarvan liep hij op de zelfde zet in een damcombinatie en kwam verloren te staan, maar Leo wist zich op miraculeuze wijze alsnog naar een puntendeling te worstelen. Michiel Hagreis stond strategisch gewonnen , maar verkeek zich volkomen op de stand en moest tandenknarsend in remise berusten. In een lastig eindspel vond Roelof Jan de Haan de wel degelijk aanwezige oplossing niet en verloor en daarmee kwam de eindstand op 10-10 en dat is al het derde opeenvolgende gelijke spel voor het team!

N.Rosink- A.Hanegraaf 2-0

J.Bosch- M.Freriks 2-0