De haan van Arie Hanegraaf kraait weer victorie

Het was volle bak op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging. Richard Vollenbroek boekte zijn eerste overwinning nadat hij onlangs na een lange pauze het dammen weer opgepakt heeft.

Tegenstander Jos Moorman voerde een hielslag uit waarmee hij een schijf voorkwam, maar werd zeer onaangenaam verrast toen hij meteen daarna een damcombinatie om de oren kreeg. De toch al met zijn vorm worstelende Jos kwam deze tegenslag niet meer te boven. Ondanks de nodige ongemakken die hij de laatste tijd heeft moeten ondergaan won  Marinus Freriks van zijn gelegenheids-chauffeur Peter Behrens, die hem daarna overigens weer keurig naar huis bracht. De haan van Arie Hanegraaf, die ook nog wel eens een flapuit is ,kraaide weer eens koning. Ditmaal won hij van Gerard Santen. Na een slechte seizoen start is Henk Jansen al sinds enige weken weer op het juiste spoor terecht gekomen. Hij won van Bertus Noppers. Willem Buschers kwam een schijf achter tegen Fons ten Broeke, die daarna nog al frivool op een zetje speelde en daarmee zijn eigen stand om zeep hielp. De kansen keerden en Willem Buschers wist zowaar nog te winnen.  Ayla Nur bouwde haar stand niet goed op en heel geduldig wist Peter van Esch de vinger op de zere plek te leggen en met een onafwendbare dreiging besliste hij de partij in zijn voordeel.

De partij tussen Henk de Lange en Leo Springer leek rechtstreeks remise te lopen , maar Henk trapte prompt in het laatste trucje dat Leo nog in de stand had weten te vlechten. Koploper Nico Rosink toonde zijn ware kracht tegen Michiel Hagreis die te veel zwakke punten in zijn stelling had, en een onafwendbare combinatie besliste het eenzijdige  duel. Jan Bosch was heel snel klaar met zijn partij. Hij liep in een damcombinatie en Yuen Wong profiteerde maximaal. Hans van der Zon won van Marinus Bosman, en Loes Grooters en Jan Koerselman speelden een partij met een hoge amusementswaarde, die uiteindelijk eindigde in remise. Dat was overigens de enige van de hele avond. Dammen een remise spel? Niet bij de Bornse Dam Vereniging. Er werd ook nog voor de beker gespeeld. Niels Meijer combineerde twee keer en tegenstander Bennie Vetketel moest capituleren voor deze overmacht.

De Uitslagen:

N.Rosink- M.Hagreis 2-0