Sterk optreden van Fons ten Broeke

Er was weer van alles te beleven op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging.

Hans van der Zon had een taaie klassieke stand tegen Nico Rosink , maar zijn achilleshiel blijft toch het onderkennen van combinaties en deze keer ging dat weer mis en Nico boekte zijn zoveelste zege. Loes Grooters speelt dit seizoen een bescheiden rol met wel veel puntendelingen, maar ditmaal verloor zij van Henk Jansen. De goed in vorm zijnde Fons ten Broeke won keurig van Peter Behrens. Richard Vollenbroek is goed bezig en ditmaal zette hij Bennie Vetketel op het verkeerde been. Jan Koerselman begint aardig ingeburgerd te raken en hij won van de doorgaans taai spelende Arie Hanegraaf.

Op de zaterdag moest het eerste team aantreden voor de landelijke competitie tegen de polderbewoners uit Lelystad. De wedsstrijd werd met de nodige zorgen tegemoet gezien, want het team was gehandicapt door het ontbreken van enkele vaste krachten, maar de opstelling die bedacht was door teamleider Michiel Hagreis pakte verrassend goed uit. Roelof Jan de Haan toonde zich de meerdere in een uitgekookt klassiekje met vast-loper. Niels Meijer toverde met een fraaie combinatie een dam op het bord ,die echter weer met gelijkspel afgenomen werd, maar in de klassieke slotakte maakte Niels korte metten met zijn tegenstander. Jan Bosch leek wat weggedommeld tijdens de partij. In ieder geval trapte hij met beide benen in een toch wel eenvoudige combinatie en kon meteen opgeven. Michiel Hagreis had op meesterlijke wijze een prachtige combinatie in de stand gevlochten en boekte een prachtige overwinning. Gertjan Kolsté speelde een fraaie partij en boekte een mooie en overtuigende zege en Nico Rosink toonde zich positioneel superieur aan zijn tegenstander en won ook en invaller Peter van Esch speelde onberispelijk en boekt een vlotte en probleemloze puntendeling. Leo Springer ging weer als een sneltrein door de partij en dat eiste zijn tol. Leo kon winnen met een geraffineerde dreiging maar op dezelfde zet greep hij mis en kwam twee schijven achter! Maar zoals wel vaker blufte Leo zich door de partij en wist nog een puntendeling te bereiken. Al met al een fraaie 14-6 overwinning.

Y.Wong-H.de Lange 1-1

B.Venneker-J.Bosch 0-2