Overlevings-kunstenaar Leo Springer

Een springlevende Bornse Dam Vereniging met 11 partijen op de vrijdagavond.

Henk Jansen keek nogal op tegen zijn sterke tegenstander Niels Meijer ,maar Henk ging de strijd aan, de partij was uitermate interessant, en hij wist het Niels knap lastig te maken en voor Niels was de overeengekomen puntendeling het maximaal haalbare. Ayla Nur had het knap lastig tegen Loes Grooters, ze kwam een schijf achter ,maar door de nodige compensatie wist zij toch een puntendeling uit het vuur te slepen. Fons ten Broeke zette zijn goede reeks voort en ditmaal won hij van Marinus Freriks. Bart Venneker zit in een vormcrisis en ditmaal ging hij onderuit tegen Gerard Santen. Jos Moorman zit ook in een zeer matige periode en ook deze keer kwam hij daar mee weg , Bertus Noppers kon schijfwinst forceren maar zag dat niet en Jos ging uiteindelijk toch met de overwinning aan de haal. Peter van Esch bevestigde zijn goede vorm, ondanks drukke bezigheden speelde hij vlekkeloos remise tegen oude rot Leo Springer.

Op de zaterdag speelde het landelijke team een uitwedstrijd in Leeuwarden. Dit seizoen verloopt het allemaal wat stroef en moeizaam. Het team had nog wel een flitsende start, Gerald Krol wist al na vier zetten te winnen met een  combinatie. Na vier zetten zijn uiteraard nog niet alle schijven van het bord, maar op dat niveau kan een hopeloos vooruitzicht al voldoende zijn om de strijd te staken. Roelof Jan de Haan werd het slachtoffer van een  fraaie damcombinatie. Gertjan Kolsté en Frank Eektimmerman speelden uiterst fraaie en gedurfde partijen maar stonden uiteindelijk allebei met lege handen. Michiel Hagreis wist met de nodige volharding zijn partij in winst om te zetten. Leo Springer bezorgde zijn medespelers weer de nodige hartkloppingen en had weer een engeltje op zijn schouder zitten , maar liefst twee keer kwam hij verloren te staan, maar dat wist hij allemaal weer te overleven, uiteraard vooral omdat zijn tegenstander het vizier niet op scherp had staan. Piepend en krakend bereikte Leo uiteindelijk de remisehaven. Al met al een nipte 11-9 nederlaag  en met 5 punten uit 6 wedstrijden een bescheiden plek op de ranglijst.

P.Behrens- B.Vetketel 1-1

P.van Esch-L.Springer 1-1