Yuen Wong en Ayla Nur genomineerd voor de titel sportman/vrouw van Borne

Yuen Wong is eigenlijk al jaren lang een topdammer die op het hoogste niveau speelt en inmiddels al meerdere keren kampioen is geweest van de Bornse Dam Vereniging. Ayla Nur is een veelbelovende speelster die zich spectaculair weet te verbeteren en beschikt over veel ambitie en doorzettingsvermogen. Van haar gaan we de komende jaren nog veel horen!

In de onderlinge competitie mocht Michiel Hagreis de degens kruisen met Yuen. Michiel had een centrum stand , maar met behulp van een hekstelling en een subtiele omsingeling zorgde Yuen voor de nodige dreiging. Michiel zag de verborgen redding niet en offerde daarom maar een schijf maar werd daarna hardhandig weg gecombineerd door Yuen. Ayla Nur speelde tegen de door de wol geverfde en zeer ervaren Jan Koerselman. Het werd een boeiende strijd op hoog niveau tussen twee spelers die allebei graag op het centrum spelen en de remise was dan ook een logische uitslag. Henk de Lange had de aandacht niet bij zijn partij en liep al snel in een damcombinatie, maar tegenstander Jan Bosch was er ook niet bij en verzuimde dit buitenkansje te verzilveren. Uiteindelijk werd het nog een lange partij en de punten werden gebroederlijk gedeeld. De flater van de avond kwam op naam van Leo Springer die zijn eerste zetten snel en blijkbaar op de automatische piloot speelde. Bij een afruil liet hij zich volledig onnodig een paar schijven ontfutselen en tegenstander Nico Rosink kwam zo wel heel snel aan beide punten. Fons ten Broeke is heel goed bezig. Deze keer won hij van Bennie Vetketel. Peter Behrens kwam laat binnen na een vergeefse rit om iemand op te halen maar won desondanks vlot van Richard Vollenbroek. Loes Grooters boekte haar eerste overwinning van het seizoen en het onvrijwillige slachtoffer was Arie Hanegraaf. Willem Buschers won naar eigen zeggen enigszins onverdiend van Marinus Freriks. Een paar dagen eerder speelde het provinciale zestal een uitwedstrijd in Deventer. Alleen Peter Behrens wist zijn partij te winnen maar daar stonden drie nederlagen tegenover met als resultaat een kansloze 8-4 nederlaag.

N.Rosink-L.Springer 2-0

P.Behrens-R.Vollenbroek 2-0