Arie Hanegraaf en zijn anekdotes

Het nieuwe jaar bij de Bornse Dam Vereniging werd gestart met het traditionele handen schudden en men nam opgewekt plaats achter het dambord om gewoon weer verder te gaan met de onderlinge competitie.

Na een aantal weken van afwezigheid hoorde men weer het vertrouwde vrolijke gefluit van Arie Hanegraaf en het zingen van zijn onnavolgbare anekdotes in een notedop. Arie kwam verloren te staan maar Bennie Vetketel gaf geheel onnodig twee schijven weg en Arie won zowaar nog. Leo Springer gaf sterspeler Yuen Wong prima partij , maar zoals wel vaker verknalde Leo zijn stand met een foutieve kunstgreep, en Wong strafte dat genadeloos af. Marinus Bosman speelde een prima partij tegen koploper Nico Rosink en Bosman had zelfs kunnen winnen met een fraaie en verrassende combinatie. Ook later in de partij had Marinus nog een sterk moment waar hij echter geen gebruik van maakte. Hij had zijn vizier toch teveel gericht op het verdedigen en hij kreeg het lastig in het eindspel en gaf het op, en daardoor kon Nico een fortuinlijke overwinning bijschrijven op zijn palmares.

Loes Grooters won overtuigend van Fons ten Broeke en Richard Vollenbroek is goed op dreef en won royaal van Bart Venneker die zijn eigen beroemde oliebollen nog niet goed verteerd leek te hebben. Henk de Lange en Hans van der Zon leken nog steeds verdoofd te zijn door het brute geweld van de jaarwisseling. In ieder geval miste  Hans een kaatsing-zetje , waarmee hij Henk had kunnen vloeren en de stand leek vlot remise te lopen totdat Hans een eenvoudige doorbraak over het hoofd zag en een inmiddels ontwaakte Henk pakte dat cadeautje gretig uit. Niels Meijer en Ayla Nur speelden een uiterst ingewikkelde flankspel partij. Ayla wist zich niet goed raad met de situatie en speelde daardoor wat passief en Niels sloot haar op en brak door naar de damlijn. Ayla streed dapper door maar kwam er niet meer aan te pas. Jan Koerselman ontpopt zich als een uiterst stabiele factor.  Met aanvallend spel probeerde Michiel Hagreis  het bastion te slechten maar Jan bleef gemakkelijk en foutloos overeind en de puntendeling was dan ook volkomen terecht.

M.Bosman-N.Rosink 0-2

N.Meijer-A.Nur 2-0