Promotie voor provinciaal dam-team!

Het provinciale team van de Bornse Dam Vereniging heeft een uitstekende prestatie geleverd, in de eerste klasse oost werd beslag gelegd op de tweede plaats en  daarmee is het gepromoveerd naar de hoofdklasse.

De laatste wedstrijd werd in Den Ham gespeeld. Marinus Bosman leek voldoende extra materiaal te hebben om de dam van zijn tegenstander af te pakken, maar hij kwam daarbij toch een schijf achter en verloor. Overwinningen waren er voor Peter Behrens, Bart Venneker en Jos Moorman en Hans van der Zon speelde keurig remise. De buit was daarmee al binnen. Henk de Lange speelde een lange partij en kwam straal gewonnen te staan maar hij liet zich zijn dam afpakken en de resterende remise-stand verloor hij ook nog. De einduitslag werd daarmee 7-5 voor Borne. Op de vrijdag werd onderlinge gespeeld. Ondanks  wat ongemakken die de gevorderde leeftijd bij hun met zich meegebracht heeft wordt de clubavond nog steeds trouw bezocht door Bertus Noppers en Marinus Freriks en ditmaal speelden zij tegen elkaar en Bertus  trok daarbij aan het langste eind. Marinus Bosman fungeerde als spinnen-web-master waaruit een hulpeloze Loes Grooters niet meer kon ontsnappen. Met een dubbele combinatie verloste hij Loes uit haar lijden. De vrolijke grijns die bij Willem Buschers op zijn gezicht gebeiteld lijkt werd alleen nog maar breder want hij won van Gerard Santen.

Jos Moorman liet nog even een glimp zien van een allang vervlogen en glorieus verleden. Hij won overtuigend van Fons ten Broeke. Bennie Vetketel poetste zijn Bornerbroekse blazoen wat op met een combinatieve overwinning op Richard Vollenbroek. Ayla Nur speelde heel geconcentreerd en ondernemend tegen Bart Venneker en ze won het duel foutloos en heel overtuigend.  Op de zaterdag had het landelijke team een uitwedstrijd tegen Roden-Leek. Na veel moeizame en onbevredigende onderhandelingen werd er uiteindelijk een inhaal-datum vastgesteld. Maar echt leuk kon en mocht het blijkbaar niet meer worden. Na een lange ,kilometer vretende speurtocht ,door een gigantisch sportcomplex kon er eindelijk gespeeld worden. Anton Jurg en Gertjan Kolsté wonnen weliswaar maar daar stonden nederlagen van Krol, de Haan en van Esch tegenover en tevens een reglementaire nederlaag door personele problemen. Toch waren er kansen , Henk de Lange en Leo Springer misten de winst en zo eindigde de wedstrijd zoals hij begon: in mineur. Met een 12-8 nederlaag keerde men huiswaarts.

N.Rosink-J.Bosch 1-1

P.Behrens-A.Hanegraaf 2-0