Loes Grooters omsingelt haar tegenstanders

De strijd om het damkampioenschap bij de Bornse Dam Vereniging is nog in volle gang.

Nico Rosink won overtuigend van Michiel Hagreis. Hij kon het zich permitteren om twee keer een fraaie combinatie te missen want hij bleef gewonnen staan, en bij de derde combinatie mogelijkheid sloeg hij wel op uiterst fraaie wijze toe. Koploper Yuen Wong stond aanvankelijk gewonnen tegen Marinus Bosman ,maar dat is een sluwe vos die plotsklaps met een fraaie combinatie op de proppen kwam en het zag er naar uit dat het remise zou worden. maar na een lang eindspel trok Bosman uiteindelijk toch aan het kortste eind.  Henk de Lange tegen Loes Grooters was een principiële strijd van centrumspel tegen omsingeling. Henk speelde de centrumstand  consequent en met risico, en dat pakte verkeerd uit .Loes dreigde met een doorbraak en  Henk moest moeilijke keuzes maken , hij zag op het laatste moment af van  het enige goede plan wat hij aanvankelijk ook voor ogen had. Hij ging spoken zien en kwam verloren te staan. Maar Loes was wat te snel met het dam halen, ze verzuimde om Henk “terug te gooien” en in een lang eindspel kon Henk haar nog op remise houden.

Het fraaie  weer met zijn overweldigende zonneschijn is menig dammer blijkbaar in de bol geslagen want er vielen toch wel een paar uiterst merkwaardige missers te noteren. Peter van Esch speelde best wel goed tegen Jan Bosch , maar  Peter verkeek zich volkomen op een drieslag, hij gaf er zomaar drie weg zonder daar iets voor terug te krijgen. Bart Venneker ging de boot in bij een wel heel eenvoudige ruil, in een vorm van damblindheid ,of is het kortsluiting in het rekencentrum, sloeg hij verkeerd en kon meteen opgeven, en een verbaasde Bennie Vetketel kon beide punten incasseren. Peter Behrens kwam een schijf achter tegen Willem Buschers maar hij wist toch nog een puntendeling uit het vuur te slepen. Jos Moorman leek de laatste tijd op de goede weg maar verviel toch weer in wisselvalligheid, hij gaf de punten cadeau aan Gerard Santen.

N.Rosink- M.Hagreis 2-0

J.Bosch- P.van Esch 2-0