Sterke comeback voor Henk Jansen

Bij de Bornse Dam Vereniging werd weer fanatiek voor de overwinning gespeeld, maar daarbij heeft men ook altijd oog en enthousiasme voor de schoonheid van het damspel.

Willem Buschers hing al snel als een uitgetelde bokser in de touwen. Hij werd gevloerd door een dam combinatie en de dader was Bertus Noppers. Een monter ogende Fons ten Broeke maakte korte metten met Richard Vollenbroek en Hans van der Zon was te sterk voor de fluitend ten onder gaande Arie Hanegraaf. Jos Moorman is succesvol bezig met het lijmen van de brokken van een teleurstellend seizoen. Hij won van Loes Grooters. Na een periode van afwezigheid pakte Henk Jansen de draad weer op. Hij vierde zijn terugkeer met een overwinning op Bennie Vetketel. Yuen Wong zette Jan Bosch danig onder druk totdat het lijntje brak. Met deze overwinning gaat Yuen comfortabel aan kop. Nummer 2 Nico Rosink bleef steken op remise. Hij kreeg een moeilijk te onderkennen kans om te winnen van Henk de Lange. Wat later in de partij had Henk combinatief kunnen winnen maar hij verrekende zich en benutte het buiten kansje niet. Uiteindelijk werden de punten gedeeld en na afloop bij de analyse werden er door diverse dammers allerlei fraaie varianten uit de mouw geschud.

Bart Venneker kreeg tal van kansen om snel te winnen van Marinus Freriks. Het duurde nog een hele tijd maar uiteindelijk ging de winst toch naar Bart. Ayla Nur kreeg last van een wat ongelukkige opbouw en ze liep ook nog in een combinatie en kwam een schijf achter. In een verloren eindspel gaf ze de moed niet op en Marinus Bosman ging nogal slordig om met zijn kansen en wonder boven wonder werd het zowaar nog remise. Michiel Hagreis speelde heel geduldig tegen een taai spelende Gerard Santen, en in een dunne stand kwam het foutje van Gerard toch nog en Michiel was er als de kippen bij om dat te verzilveren. Op de dinsdag was er in Almelo de jaarlijkse strijd om de Twente-Cup. Hierom wordt gespeeld door 4 verenigingen , waarbij de gezelligheid en kameraadschap voorop staan. Een tweede plaats was er voor de Bornse dammers en de eerste plaats was voor EDC uit Enschede .

J.Moorman-L.Grooters 2-0

J.Bosch-Y.Wong 0-2