Willem Buschers levenslang opgesloten op het dambord

Een sensationele avond bij de Bornse Dam Vereniging. Het was smullen geblazen voor de echte dam-liefhebber.

Willem Buschers bereikte de overtreffende trap van het opgesloten worden op het dambord en Peter van Esch was volop bereid om mee te werken aan dat spektakelstuk. Peter kon een doorbraak nemen via een zogenaamde “Coupe Springer” maar zag deze mogelijkheid niet en volkomen onverwacht had Willem zowaar nog een kans om naar dam te combineren, maar dat was zo ingewikkeld dat het amper opgemerkt kan worden door de meeste stervelingen . Daarna kwam Willem steeds meer in de verdrukking en Peter maakte knap gebruik van de mogelijkheden die de ingewikkelde stand hem bood en won uiteindelijk overtuigend. Geholpen door een onverstoorbare mind-set weerde Loes Grooters zich uitstekend in haar partij tegen kampioen Yuen Wong. Een verborgen finesse kostte haar uiteindelijk toch de partij.

Henk Jansen speelde weer eens een interessante partij , maar tegen Nico Rosink kwam hij duidelijk te kort. Ook fraai en inhoud rijk was de partij tussen Richard Vollenbroek en Gerard Santen. Richard kreeg verschillende kansen om zijn partij te winnen, maar door een verkeerde voortzetting verloor hij uiteindelijk nog. Jan Koerselman maakte korte metten met Bertus Noppers die al snel volledig vast liep. Marinus Bosman had nogal een onevenwichtige schijven verdeling en Leo Springer maakte daar bekwaam gebruik van. Voor Jos Moorman begint de zon steeds meer te schijnen. Hij won van Fons ten Broeke. Een vredige en evenwichtige senioren partij was er tussen Arie Hanegraaf en Marinus Freriks en de uitslag was dan ook een gelijkwaardige remise.

P.van Esch- W.Buschers 2-0

M.Bosman- L.Springer 0-2