De lol van Michiel Hagreis

Een heel spannende en sensationele laatste ronde in de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging.

Voor Bertus Noppers is het vaak in rap tempo er op of er onder en ditmaal was het er onder want hij verloor snel van Arie Hanegraaf. Willem Buschers en Richard Vollenbroek hadden beide de moed om het zogenoemde kerkhofveld te bezetten en dat doet zijn naam eer aan want het zorgt vaak voor hachelijke situaties. Dat ondervond  Willlem want op fraaie wijze combineerde Richard naar de winst. Marinus Bosman en Jan Bosch werden ook acuut besmet met het kerkhofveld virus , maar zij deelden de punten. Even hield de zaal de adem in want Yuen Wong combineerde op schitterende wijze naar de winst tegen Jos Moorman. Marinus Freriks kreeg de mogelijkheid om fraai naar dam te combineren tegen Gerard Santen, maar deed dat niet en werd uiteindelijk zelf het slachtoffer van een doorbraak.

Fons ten Broeke  miste de winst  tegen Bart Venneker , die op zijn beurt nog een fraaie mogelijkheid miste. Vervolgens liep Bart in een vrij eenvoudige combinatie en deze tegenslag kwam hij niet meer te boven. Michiel Hagreis speelde al snel een avontuurlijke zet maar moest dat met positioneel nadeel bekopen , en na eerst nog een snelle winst een paar keer gemist te hebben combineerde Henk de Lange uiteindelijk toch nog naar de winst. Commentaar van Henk na de wedstrijd: “Zo’n zet speel je niet voor de lol” waarop Michiel antwoordde : “Ik heb daardoor juist wel lol gehad” Het verlies werd dus op de koop toe genomen en manmoedig geaccepteerd! Nico Rosink had een goede stand tegen Niels Meijer maar werd het slachtoffer van een venijnige doorbraak combinatie. Niels kwam op winst te staan maar een gebrek aan wedstrijdritme werd hem fataal, eerst liet hij de winst lopen en hij verloor zelfs nog op onthutsende wijze.

N.Rosink-N.Meijer 2-0

M.Bosman- J.Bosch 1-1