Boerderijdammen 2017

17b10

De prijswinnaars: Achter van links naar rechts  Niels Meijer, Rosa Bosch,Gertjan Kolsté, Jos Moorman, Monique Hagreis, Henk Jansen; voor Yuen Wong, Mieke Santen en Loes Grooters.

Afgelopen zaterdag werd weer het traditionele dammen op de boerderij gespeeld. Dit jaar was het alweer de eenentwintigste editie. Verschillende leden van de Bornse Dam Vereniging zijn in het bezit van een boerderij en geheel belangeloos worden er elk jaar weer inspanningen geleverd om dit mooie evenement mogelijk te maken. Meestal met de heren op de voorgrond maar achter de schermen hebben de echtgenotes ook een grote en onmisbare inbreng! Uiteraard werd er ook weer gesneldamd. Dat zijn korte partijtjes en er wordt op de klok gespeeld en dat maakt het een spectaculair schouwspel. In de tweede groep werd Loes Grooters kampioen. Tweede werd Jos Moorman en de derde plaats ging naar Henk Jansen. In de eerste groep trok Yuen Wong na een barrage met Niels Meijer aan het langste eind en werd kampioen, De derde plaats was voor Gertjan Kolsté. Er waren leuke spelactiviteiten voor een aantal niet dammende dames. Eerste werd Rosa Bosch, tweede werd Monique Hagreis en de derde plaats was voor Mieke Santen. Tot slot was er een goed verzorgde maaltijd en een gezellige nazit.