Loes Grooters bijt zich vast

Weinig verrassende uitslagen in de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging maar wel veel spannende partijen.

Tonnie Keijzer , terug van weg geweest en taai spelend zoals men dat van hem gewend is ,speelde een lange partij tegen Marinus Bosman en het werd uiteindelijk remise. Loes Grooters speelde tegen Michiel Hagreis en ze wist dat dit een moeilijke pot zou worden. Maar ze toonde zich onverstoorbaar  en de blos op haar wangen verried dat zij zich uiterst geconcentreerd  vast beet in haar tegenstander en ze speelde dan ook een foutloze partij.  Het werd uiteindelijk remise maar Loes had zelfs nog kunnen winnen maar dat was heel lastig te zien.

Nieuweling Dexter Oude Egberink was pas bezig aan zijn tweede partij ooit. Hij verloor weliswaar van Fons ten Broeke maar bepaalde facetten van zijn spel verraden dat hij wel degelijk  beschikt over de nodige talenten. Al weer een bliksem overwinning van Yuen Wong. Ditmaal was Gerard Santen het slachtoffer. Na afloop verklaarde hij dat hij niet opgewassen is tegen het “agressieve” spel van Yuen Wong. Peter van Esch kon het zich permitteren om een schijfwinst te missen tegen Marinus Freriks. De druk en de complicaties werden Marinus uiteindelijk toch te machtig. Ayla Nur begon goed tegen Nico Rosink maar een verkeerde slagkeuze werd haar fataal. Ze kreeg een venijnige en diepe damcombinatie naar de oren. Zoals wel vaker speelde Willem Buschers wat al te frivool en daar wist Bertus Noppers wel raad mee. In een echte “Jannenstrijd” won Bosch uiteindelijk gedecideerd van Koerselman.

M.Bosman-T.Keijzer 1-1

P.Behrens- H.Jansen 0-2