Prachtige prestatie nieuwkomer Dexter Oude Egberink

Het was weer volle bak bij de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging.

Hij speelde pas zijn derde partij ooit, maar Dexter Oude Egberink zorgde voor een grote verrassing door knap remise te spelen tegen de door de wol geverfde Peter Behrens. Willem Buschers speelde weer eens een van zijn onverschrokken wild west partijen , oogstrelend spel maar tegelijk ook bloedlink. Willem kwam verloren te staan tegen Fons ten Broeke maar gaande weg leek het toch remise te worden , maar een moe gestreden Fons maakte nog een enorme blunder. Loes Grooters zette Henk Jansen danig onder druk en Jansen bezweek daar uiteindelijk onder. Het hoofd koel houden en de voeten droog klinkt leuk maar in de hitte van de strijd is dat verre van eenvoudig. Hans van der Zon kwam totaal verloren te staan tegen Bennie Vetketel maar deze zag spoken en het werd nog remise.

Voor de beker speelde Tonnie Keijzer tegen sterspeler Yuen Wong. Tonnie presteerde het om zonder het nodige spelritme remise te spelen! De sneldam partij die in dit knock-out systeem de beslissing moet brengen werd wel gewonnen door Yuen. Arie Hanegraaf kreeg een damcombinatie tegen maar was niet koelbloedig genoeg om het juiste antwoord te vinden en Ayla  Nur profiteerde daarvan. Op de zaterdag moest het eerste team aantreden voor de start van de landelijke competitie. Het ging eigenlijk helemaal niet goed maar soms kom je daar nog mee weg. Anton Jurg kwam verloren te staan maar won zowaar nog met een fraaie damcombinatie die er toevallig in kwam. Leo Springer stond eerst op winst maar deed het verkeerd en kwam zelfs nog verloren te staan maar met de nodige bluf en eindspel kennis wist hij daar nog onderuit te komen en het werd remise. Drie verlies partijen voor Het Bornse team en de  laatste partij stond ook verloren en het drama leek compleet totdat de tegenstander van Roelof Jan de Haan een enorme blunder maakte. Dankzij vier overwinningen werd er zowaar nog met 11-9 gewonnen maar al met al was het niet  best. Van weerszijden een waar fouten festival.

De uitslagen onderlinge:

B.Vetketel- H.van der Zon 1-1