Arie Hanegraaf en zijn vredespijp

Felle strijd om de punten bij de Bornse Dam Vereniging.

Willem Buschers speelde weer heel avontuurlijk maar de schijven op de lange vleugel stonden mekaar teveel in de weg en daardoor kreeg hij ontwikkelings- en tempo-problemen en daar kon Peter van Esch uiteindelijk van  profiteren. Arie Hanegraaf en Richard Vollenbroek rookten uiteindelijk gebroederlijk de vredespijp. De indruk bestaat dat Arie  zijn tegenstanders de laatste tijd wel regelmatig behoorlijk vredelievend tegemoet treedt. Zingend en fluitend en met een knipoog. Jos Moorman was wat onvoorzichtig .Hij liep ergens tussen en dat werd hardhandig afgestraft door Hans van der Zon die de laatste weken bezig is met een gestage opmars.”Good old” Bertus Noppers vertoonde zijn trucs tegen Bennie Vetketel die daarop het antwoord schuldig moest blijven.

Leo Springer houdt van prachtige varianten en eindspelen maar tegen Jan Koerselman zag hij iets eenvoudigs over het hoofd en kon eigenlijk vrijwel meteen opgeven. Michiel Hagreis beschikt over een flinke dosis lef, hij speelde een uiterst ingewikkelde opening tegen kampioen Yuen Wong. Een openingsfoutje in de opbouw werd hem fataal en Yuen speelde de partij vlekkeloos naar de winst. Marinus Bosman had opening-problemen tegen Henk Jansen, die een schijf voorsprong kreeg. Maar later in de partij liet Henk de winst glippen en het werd nog remise. De langste partij van de avond kwam op naam van Loes Grooters , ze speelde een taaie partij  tegen Henk de Lange, het ging lange tijd gelijk op, maar ze maakte toch een foutje en Henk forceerde een schijf voorsprong. Ze hield het nog lang vol en Henk moest nog hard werken om beide punten binnen te halen.

M.Bosman- H.Jansen 1-1

L.Grooters- H.de Lange 0-2