Nederlaag voor Bornse dam-teams

De onderlinge competitie bij de Bornse Dam Vereniging loopt als een tierelier.

Peter Behrens verraste Bart Venneker met een fraaie combinatie. Bart streed nog dapper door maar het mocht niet meer baten. Dexter Oude Egberink speelde een goede partij tegen Jos Moorman . Dexter neemt wat meer tijd voor het spelen van zijn zetten en dat komt zijn spel duidelijk ten goede. Helaas maakte hij in het eindspel een misrekening waardoor hij alsnog verloor. Peter van Esch heeft een goede spelopvatting. Ook dit keer  zette hij zijn partij heel avontuurlijk op maar tegen kampioen Yuen Wong kwam hij toch duidelijk tekort. Loes Grooters speelt regelmatig heel taaie partijen waarbij er vaak voor haar tegenstanders niets te halen is. Maar dan soms zo maar ineens vergist zij zich met een eenvoudige wending. Tegenstander Leo Springer kwam als laatste binnen maar kon ook  als eerste twee punten op zijn conto bijschrijven. Ayla Nur speelde een moeilijke partij met wisselende kansen tegen Marinus Freriks. Ze kwam eerst praktisch gewonnen te staan, maar daarna kwam zij zowaar nog verloren te staan. Het een en ander werd niet gezien door de spelers en het werd uiteindelijk remise. “Good old” Bertus Noppers bekroonde zijn wekelijkse uitje met een overwinning op Fons ten Broeke. In een drie om drie stand ging Jan Bosch nog in de fout tegen Nico Rosink.

Henk de Lange had wel heel fraai en verrassend kunnen winnen van Michiel Hagreis .Beide spelers zagen dat niet en na een lange zit werd besloten tot een puntendeling. Henk Jansen was veel te lief voor Arie Hanegraaf. In een totaal gewonnen stand sloeg hij verkeerd en het werd nog remise. Het tweede team speelde eerder in de week  tegen Wierden. Het zag er goed uit maar in het zicht van de haven strandde het schip. Het werd een 7-5 nederlaag. Alleen Henk de Lange wist zijn partij te winnen. Op de zaterdag speelde het eerste team tegen ADG Amersfoort. Met enkele invallers bond het de strijd aan met de koploper. Er waren zo maar kansen om de wedstrijd te winnen maar er werd met 11-9 verloren. Een zure nederlaag, ondanks de winstpartijen van Anton Jurg ,Gertjan Kolsté ,Nico Rosink en Leo Springer.

B.Vetketel- R.Vollenbroek 0-2

P.Behrens- B.Venneker 2-0