Midden positie voor dam-team

Niet iedereen had het vizier op scherp staan in de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging.

Loes Grooters ging al op de vierde zet in de fout. Ze liep in een twee om drie. Het ging nog wel een tijdje door maar Michiel Hagreis won wel en rondde het af met een fraaie combinatie. Gerard Santen werd al snel verrast door de bomzet en kwam prompt twee schijven achter en Jan Bosch liet zijn prooi niet meer ontsnappen. Bertus Noppers kwam een schijf voor tegen de doorgaans sterk spelende Tonnie Keijzer, maat hij kon de weelde niet dragen en verloor alsnog. Alweer een winstpartij voor Marinus Freriks! Ditmaal was Bart Venneker het slachtoffer. Willem Buschers deed wat vruchteloze pogingen om met zijn nogal fors geschapen vingers zijn partij te noteren op een kleine smartphone maar hij won wel van Peter Behrens. Nico Rosink speelde een sterke partij tegen Henk de Lange en kwam gewonnen te staan , maar door het spelen van een ongelukkige tempo-zet liet hij het nog remise lopen. Koploper Yuen Wong blijft maar winnen, hij combineerde Jan Koerselman van het bord. Ondanks een schijf voorsprong wist Fons ten Broeke niet te winnen van Marinus Bosman.

Op de zaterdag speelde het eerste team tegen Drachten. Nico Rosink speelde een gedurfde en ingewikkelde partij. Het werd zijn tegenstander uiteindelijk te veel en Nico boekte daarmee een fraaie overwinning. Jan Bosch werd van de belangrijke velden af gedrukt en verloor. Michiel Hagreis had een ingewikkelde slagkeus maar verzuimde om  de winnende slag te maken. Een paar zetten later kreeg hij nog een winstkans maar deze werd niet als zodanig beoordeeld, want  deze was dermate moeilijk te onderkennen omdat hij wel erg veel vergt van de rekenkracht en het voorstellingsvermogen van de meeste dammers en de partij liep uiteindelijk remise. Het uitermate spannende treffen leidde tot een 10-10 gelijkspel en het team handhaafde daarmee zijn midden positie op de ranglijst.

B.Vetketel- D.Oude Egberink 2-0

L.Grooters- M.Hagreis 0-2