Fons ten Broeke gaf de genadeklap

In de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging gaat Yuen Wong comfortabel aan de leiding.

Nico Rosink ondervond andermaal de kracht van de koploper en na een ingewikkelde partij moest hij capituleren. Jan Koerselman  won snel en overtuigend van Peter Behrens. Bertus Noppers kon Bart Venneker verschalken met een Haarlemmer slag maar hij voerde deze verkeerd uit en in plaats van een schijf voorsprong kreeg hij een schijf achterstand en deze tegenslag kwam hij niet meer te boven. Jan Bosch speelde een goede klassieke partij tegen Henk de Lange en kwam gewonnen te staan, maar op het laatst liet hij Henk nog ontsnappen naar remise. Peter van Esch en Michiel Hagreis speelden een spectaculaire en zeer ingewikkelde partij waarin er kansen voor beiden waren, maar uiteindelijk trok Michiel aan het langste eind. Jan Koerselman won snel en gemakkelijk van Peter Behrens maar bij Loes Grooters en Fons ten Broeke werd het een zaak van de lange adem. Fons combineerde naar dam , maar deze werd weer afgenomen met een schijf voor sprong voor Fons. Het werd een kat en muis spelletje waarbij hij Loes nog lang liet spartelen. Op knappe wijze gaf Fons haar uiteindelijk de genadeklap. Marinus Bosman kwam tegen Leo Springer in een dodelijke hekstelling terecht en hij werd op hardhandige wijze van het bord gezet.

Het eerste team speelde een thuiswedstrijd tegen Roden/Leek. Anton Jurg trapte al snel in de valkuil die hij zelf gegraven had en verloor. Maar topscorer Gertjan Kolsté won alweer en heeft tot nu alles gewonnen! Tonnie Keijzer kampt met een gebrek aan wedstrijdritme en verdwaalde in een klassiek-achtige stelling , hij koos voor een  voortzetting die hem fataal werd. Winst was er ook voor Jan Koerselman, maar dat had ook anders kunnen aflopen. Nico Rosink speelde een wisselvallige partij waarin hij uiteindelijk de winst liet lopen. Tenslotte verzuimde Gerald Krol de remise die er nog wel degelijk in zat en daarmee leed het team alweer een krappe 11-9 nederlaag. Het is allemaal steeds net niet goed genoeg.

J.Koerselman- P.Behrens 2-0

L.Grooters- F.ten Broeke 0-2