Waaghalzen op de honderd velden

Een stelletje waaghalzen op de honderd velden. Zo ging dat op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging.

Marinus Bosman schuwde de complicaties niet, of misschien kwam hij  er zomaar in terecht. Het ging al snel fout want Henk de Lange combineerde naar dam en kon de felicitaties in ontvangst nemen. Peter van Esch is ook zo’n speler die altijd mooi wil dammen, maar tegenstander Nico Rosink wist daar wel raad mee. Ook hij combineerde naar een winnende dam. Jos Moorman kreeg voor zijn wedstrijd tegen Leo Springer een nuttige tip en een bemoedigende schouderklop van een clubgenoot. En het werkte wonder wel. Met een fraaie combinatie trok Jos de winst naar zich toe. Marinus Freriks staat  hoger op de ranglijst dan de afgelopen seizoenen. Hij onderstreepte zijn goede vorm met een regelmatige overwinning op Fons ten Broeke.

Loes Grooters en Willem Buschers speelden een partij met vage standen die heel wat vergde van het voorstellingsvermogen van de spelers. Loes kwam een schijf voor maar Willem beschikte over positionele compensatie. In een dunne stand kreeg Willem nog de kans om te ontsnappen naar een krappe remise. Maar het pad was smal en nietsvermoedend ging Willem zijn ondergang tegemoet. In de opening van hun partij had Bertus Noppers tegenstander Gerard Santen wel degelijk pijn kunnen doen maar hij liet dat na. Vervolgens bouwde Gerard een prachtige positioneel vaardige centrumstand op en langzaam maar zeker werd Bertus weggespeeld. Maar op het laatst wist Bertus met een leep zetje ,waar hij het patent op lijkt te hebben ,toch nog een puntendeling te bereiken. Hans van der Zon maakte korte metten met de plannen van Arie Hanegraaf, en de geroutineerde oude rotten Jan Bosch en Michiel Hagreis hielden mekaar keurig in evenwicht. Jan Koerselman en Tonnie Keijzer staan garant voor een solide spelopvatting en het werd dan ook remise.

P.Behrens- D.Oude Egberink 2-0

W.Buschers- L.Grooters 0-2