Peter Behrens combineerde fraai

Voorzitter Jos Moorman keek met ontzag uit naar het treffen met veelvoudig clubkampioen Yuen Wong.

Deze speler wint vrijwel al zijn partijen en hij maakte korte metten met de plannen van Jos, want die liet zich opsluiten en de snelle en voorspelbare nederlaag werd daarmee een feit. Peter Behrens combineerde fraai in zijn partij tegen Loes Grooters, maar de overblijvende stand was te dun om nog te kunnen winnen en de altijd koelbloedige en onverstoorbare Loes kon zonder al te veel moeite nog een puntje scoren. Arie Hanegraaf speelt vaak met de vredespijp binnen handbereik. Hij bood al snel remise aan terwijl er nog behoorlijk wat schijven op het bord stonden en tegenstander Bertus Noppers vond het wel prima zo en accepteerde het remise aanbod, waarna er nog voldoende tijd was voor het onderhouden van de sociale contacten. Want ook dat heeft de Bornse Dam Vereniging hoog in het vaandel staan.

Henk Jansen ging door met zijn zegetocht en ditmaal was Marinus Freriks het slachtoffer. Marinus Bosman kreeg een klassiekje voorgeschoteld waarin hij slecht kwam te staan. Een verrassende ontsnapping werd door hem niet gezien en een sterk spelende Jan Koerselman rondde het karwei keurig af. Henk de Lange stuitte op taai verzet van ex-agrariër Bennie Vetketel. Henk verzuimde een winstkans en misschien daarom ook wel omdat hij op dat moment ook bezig was met het verorberen van een gehaktbal van uitzonderlijke kwaliteit. Even later vergreep Bennie zich aan de stand en Henk maakte gebruik van een winnende doorbraak-combinatie en Bennie moest berusten in de onvermijdelijke nederlaag. Gerard Santen slaagde er in om een schijfje van zijn tegenstander op te peuzelen en deze tegenslag kwam een dapper strijdende Fons ten Broeke niet meer te boven. Ayla Nur speelde een ingewikkelde partij maar raakte daarin het spoor al spoedig bijster en de door de wol geverfde Hans van der Zon wist daar wel raad mee.

M.Bosman- J.Koerselman 0-2

L.Grooters- P.Behrens 1-1