Jan Bosch gokt en verliest

Op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging wordt af en toe ook nog wel eens gegokt, alhoewel dat niets met de wet op de kansspelen te maken heeft.

Jan Bosch had een lange partij tegen Nico Rosink en er stond een dunne gelijkwaardige stand op het bord. Naar eigen zeggen deed Jan een “gokje” , maar dat pakte helemaal verkeerd uit want Jan haalde een ruilmogelijkheid uit de stand en Nico liet de stand vastlopen en kon beide punten incasseren. Ayla Nur speelde een prima partij, ze had lange tijd het beste van het spel tegen Peter Behrens, maar uiteindelijk werd het toch remise. Jos Moorman bouwde zijn stand niet goed op, zijn” klaverblaadje” stond opgesloten , hij dacht een logische zet te spelen, maar werd verrast door Marinus Bosman die met een fraaie combinatie op de proppen kwam.

Arie Hanegraaf had last van een “hangende schijf”, dat is een schijf die niet in het spel betrokken kan worden en tevens een ruil mogelijkheid in de weg staat. Vervolgens liep Arie ook nog in een combinatie en daarmee kwam Loes Grooters twee schijven voor en Arie staakte de ongelijke strijd. Gerard Santen keek vol ontzag op tegen tegenstander Leo Springer, maar Gerard maakte er het beste van, geconcentreerd en foutloos wist hij een puntendeling te realiseren. Tonnie Keijzer en Henk de Lange kennen elkaar al heel lang, als ze zich schrap zetten kunnen ze mekaar nergens meer mee verrassen. Ditmaal waren beide stellingen als in beton gegoten en daar kwamen geen barstjes in met een puntendeling als resultaat. Henk Jansen gaat maar door met zijn zegetocht en dit keer was Fons ten Broeke het slachtoffer. Bennie Vetketel stond weer eens gewonnen , maar ook ditmaal had hij zijn vizier niet op scherp staan, in het zicht van de haven liet hij Bart Venneker nog ontsnappen.

B.Vetketel- B.Venneker 1-1

M.Bosman- J.Moorman 2-0