De titanenstrijd eindigde onbeslist.

edctwc

In Enschede werd "gestreden"om de Twente-Cup.

De Bornse Dam Vereniging deed mee aan de strijd om de Twente-Cup.

Een toernooi waarbij vooral de gezelligheid voorop staat. Dit jaar werd deze vierkamp in Enschede gehouden en de deelnemende clubs zijn BDV Borne, EDC Enschede , Almelo en Twente’s Eerste uit Hengelo. Borne speelde gelijk tegen Almelo, en won van Hengelo en Enschede en werd toernooiwinnaar. In de onderlinge competitie op de wekelijkse clubavond aan de Twijnerstraat keek Loes Grooters vol ontzag uit naar haar wedstrijd tegen Leo Springer. In de partij werd dat bevestigd want ze was niet opgewassen tegen het superieure spel van Leo Springer. Wat menigeen zich afvraagt, ja, hij is inderdaad de zoon van voormalig wereldkampioen wijlen de heer Ben Springer. Ayla Nur speelde een partij met een duidelijk en ambitieus plan om de tegenstander vast te zetten en dat lukte wonderwel. Ayla kwam gewonnen te staan maar maakte een verkeerde keuze en Fons ten Broeke liet nog even een sterk staaltje zien van zijn combinatieve vermogen. Hij was er als de kippen bij om een fraaie damcombinatie te verzilveren en Ayla kwam er niet meer aan te pas.

Gerard Santen is de bescheidenheid zelve en beseft nog steeds niet dat hij behoorlijk getalenteerd is. Hij speelde een spectaculaire opsluitings-partij tegen Bertus Noppers. Gerard zat te loeren op een fraaie mogelijkheid en toen Bertus de gewenste zet speelde besliste Gerard de partij met een prachtige combinatie. In een gecompliceerde stand wachtte Peter van Esch geduldig op een foutje van Henk Jansen en die kwam dan ook prompt. De titanenstrijd tussen Yuen Wong en Nico Rosink eindigde in een terechte puntendeling. Jan Bosch en Tonnie Keijzer speelden een lange partij met een heel onoverzichtelijk eindspel. Tenslotte gaf Tonnie de partij op , maar volgens de computer is de eindstand remise! Hans van der Zon maakte vanuit het niets een ernstige fout en Marinus Bosman liet zich dit buitenkansje niet ontgaan. Hoewel sommige aanwezigen daar anders over dachten werd het evenwicht in de partij tussen Henk de Lange en Michiel Hagreis geen enkel moment verbroken. Henk de Lange doet al weer goed zijn best om remise koning van het seizoen te worden. Een dergelijke “prestatie” wordt door menigeen niet als zodanig beschouwd en er is uiteraard ook geen prijs aan verbonden. Hooguit iets voor cijfertjesfetisjisten.

De Uitslagen:

M.Bosman- H. van der Zon 2-0