Overtuigende winst voor Dexter Oude Egberink

De bekerfinale werd gespeeld tussen Yuen Wong en Jos Moorman.

Iedereen had er al een tijd lang reikhalzend naar uitgekeken maar helaas eindigde het al snel in een anticlimax. Vanuit het niets maakte Jos een ernstige fout en Yuen Wong mag zich een jaar lang bekerwinnaar noemen. Yuen rijgt de successen al jaren lang aaneen en in de wandelgangen werd al gefluisterd: “Kom op zeg! Mogen wij ook eens een prijs winnen?.” Hij heeft er een tijd op moeten wachten , Dexter Oude Egberink , hij won overtuigend van Marinus Freriks. Dexter combineerde naar dam en wat Marinus daarna ook nog probeerde, een ontketende Dexter liet zich de winst niet meer ontnemen. Een zeer fraaie opsluitingspartij was het tussen Hans van der Zon en Gerard Santen.

Hans had wat sneller kunnen winnen met een fraaie forcing en daarna kreeg Gerard nog de kans op een verassende bevrijdingsactie, maar uiteindelijk wist Gerard niet meer te ontsnappen uit de dodelijke verwurging die werd aangelegd door een vastberaden Hans van der Zon. In de top van de onderlinge leek er sprake te zijn van een status quo. Jan Bosch en Michiel Hagreis hielden mekaar keurig in evenwicht en hetzelfde gold voor het treffen tussen Nico Rosink en Henk de Lange. Ayla Nur gaf Leo Springer de kans om het centrum te bezetten en dat kwam haar duur te staan. Ze liep zich te pletter tegen de randen van het dambord. Tonnie Keijzer gaf een overtuigende gala voorstelling tegen Bertus Noppers die er dan ook niet meer aan te pas kwam. Loes Grooters verzuimde een fraaie meerslag combinatie , maar een ontsnapte Bart Venneker bouwde het daarna niet goed op , hij kwam twee schijven achter en moest de pijp aan Maarten geven.

B.Vetketel- F. ten Broeke 0-2

L.Grooters- B.Venneker 2-0